Od října 2014 do srpna 2015 na českých e-shopech nejvíc peněz utratili Slováci, a to zhruba 950 milionů korun. Jde o meziroční nárůst o více než 50 procent. Na druhém místě jsou Britové s necelou půlmiliardou korun, což je meziročně o 170 procent víc. Američané zvýšili útraty o 130 procent na 400 milionů Kč. Další dvě pozice pak patří Němcům a Rusům. Rusové přitom v předchozím období zaujímali druhou příčku.

„Zatímco cizinci z ekonomicky vyspělých zemí jsou zvyklí platit i na internetu kartou, u nakupujících z postkomunis­tických zemí, tedy včetně Slovenska nebo ČR, zatím v internetovém prostředí stále vítězí hotovost nebo platby na dobírku," uvedl regionální manažer asociace Visa Europe pro ČR a Slovensko Marcel Gajdoš.

Cizinci v tuzemských e-shopech nejvíc utráceli za cestování, například za lístky na dopravu, v cestovních kancelářích nebo za pronájem dopravních prostředků (zhruba 1,3 miliardy Kč). Dále pak za spotřební zboží jako mobilní telefony, šperky, knihy – celkem přes 890 milionů Kč.

Obrat českých e-shopů by se letos měl přiblížit 100 miliardám Kč, loni to bylo zhruba 81 miliard Kč.