Trať z Tanvaldu přes Harrachov do polské Sklářské Poreby patřila ještě za druhé světové války k nejmodernějším ve střední Evropě. Od roku 1945 byla ale pro dopravu uzavřená. Pravidelné vlaky se na ni vrátily až v srpnu 2010 po rekonstrukci, která stála 138 milionů korun. Cestujících na trati rok od roku přibývá. "Je to turisticky atraktivní trať, každý rok nám přibývá mezi 20 a 30 procenty cestujících, což je v dnešní době jev nevídaný," řekl již dříve Pavel Jaško, vedoucí libereckého střediska společnosti GW Train, která dnes přeshraniční dopravu zajišťuje.

Oživení česko-polské trati, která je zajímavá zejména z pohledu rozvoje turistiky, odstartovalo před pěti lety společným projektem Libereckého kraje a Dolnoslezského vojvodství. Vše začalo rekonstrukcí trati včetně nádraží ve Sklářské Porebě. Celý úsek je dlouhý 22 kilometrů. Letos by měla být dokončena rekonstrukce trati z Tanvaldu do Liberce, a tak by provozu přímého spojení z Liberce do Polska nemělo už nic bránit. Moderní vlaky Stadler Českých drah, které dnes končí v Harrachově, by pak měly jezdit až do Sklářské Poreby.

Kvůli rostoucímu zájmu o trať přibylo letos na trase i spojů. Každý den jezdí z Kořenova do Sklářské Poreby čtyři páry vlaků, v zimní a letní sezoně přidává dopravce další dva páry vlaků navíc a o letních prázdninách přibude ještě jeden vlak večer. "O prázdninách tak bude jezdit sedm párů vlaků, zhruba každé dvě hodiny pojede vlak," dodal Jaško. Od 13. prosince by měli ale cestující až do Polska jezdit s jedním dopravcem za jednotný přeshraniční tarif, podobně jako tomu je od roku 2010 na trati z Liberce do německé Žitavy a dál do Varnsdorfu.