Česko mělo celkem v Kraillingu naftu zhruba za 1,2 miliardy korun, po vyhlášení insolvence firmy Viktoriagruppe se k ní ale nemohlo skoro dva roky dostat. První vlak s 980 tunami nafty přijel do ČR 13. října, a to do skladu státního podniku Čepro v Třemošné u Plzně. Nafta bude směřovat ale i do dalších provozů Čepro, tedy hlavně do Roudnice nad Labem, ale také do Hájku na Karlovarsku, případně dalších.

Švagr dnes uvedl, že v současné době je z Německa vypravován jeden vlak týdně, od poloviny listopadu by pak týdně měly jezdit do ČR vlaky dva, do budoucna i tři. "Více vlaků není možných. Záleží to rovněž na německých celnících, a ti nemají na starosti jen vyskladňování nafty z Kraillingu," dodal.

Dopravu do ČR zajišťuje státní distributor paliv Čepro, smluvním dopravcem je ČD Cargo. Švagr už dříve uvedl, že přeprava paliva nebude stát více než 60 milionů korun.

Česko může mít část zásob nafty uskladněnu v Německu na základě dodatku smlouvy o skladování specifických zásob z roku 2004, který v roce 2010 uzavřela SSHR. Správa tehdy argumentovala například tím, že stát uskladněním části zásob nafty v Německu ušetří desítky milionů korun. Švagr v minulosti několikrát uvedl, že předchozí vedení správy ale neodhadlo všechna potenciální rizika, která z kontraktu vyplývala.