Obchodní řetězec Tesco přeměnil čtyři desítky koupených obchodů Koruna na samoobsluhy Tesco Expres a supermarkety Tesco. Sdělila to dnes mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová, podle které poslední upravený obchod bude ve čtvrtek otevřen v Opavě. Prodejny Koruna společnost Tesco koupila loni od investiční skupiny Penta. Součástí transakce bylo i osm desítek samoobsluh Žabka, které Tesco hodlá nadále provozovat na základě franšízy.

Prodejny Koruna měly průměrnou prodejní plochu 400 metrů čtverečních a fungují na severovýchodní Moravě. Tesco od dubna, kdy začalo síť prodejen Koruna provozovat, postupně přeměnilo 36 obchodů Koruna na Tesco Expres. Ze čtyř prodejen Koruna se staly supermarkety Tesco. Společnost Tesco nyní v Česku provozuje 67 obchodů Expres, 60 supermarketů, 73 hypermarketů a šest obchodních domů.

Sortiment, na který byli zákazníci zvyklí, zůstal

Při úpravě sortimentu každého obchodu Koruna společnost Tesco přizpůsobila skladbu zboží zvyklostem místních zákazníků. „Ponechali jsme v něm to nejlepší, co zákazníci nejvíce nakupují, a rozšířili jej o nejoblíbenější sortiment v našich Expresech a supermarketech,“ řekl ředitel formátu obchodů Tesco Expres Jan Štěpánek.

Zákazníci v bývalých prodejnách Koruna nyní mohou koupit privátní značky Tesco či potraviny od regionálních dodavatelů. „V nových obchodech byly zachovány obslužné pulty s čerstvými potravinami, na něž byli zákazníci doposud zvyklí. Nejvíce byla rozšířena nabídka ovoce a zeleniny, pečiva z vlastní pekárny, mléčných výrobků a nepotravinového zboží,“ uvedla Karasová.

První vlastní samoobsluhu Expres otevřelo Tesco v srpnu 2007 v Praze. Zatímco prodejní plocha malých supermarketů se pohybuje od 400 do 1000 metrů čtverečních, samoobsluhy Expres mají plochu kolem 300 metrů čtverečních v jejich nabídce převažují potraviny.

Britská společnost Tesco na tuzemský trh vstoupila v roce 1996 a nyní v Česku provozuje přes 206 obchodů, 18 čerpacích stanic a sedm obchodních center. Na loňském žebříčku 50 největších obchodníků, který sestavila společnost Incoma GfK a časopis Moderní obchod, obchodnímu řetězci Tesco Stores ČR s odhadovanými tržbami 45 miliard korun připadlo první místo.

Čtěte také: Tesco koupí 128 malých obchodů Žabka a Koruna