Hybridní Octavia bude k dispozici ve dvou výkonových variantách. Provedení Octavia iV, které je kromě modelu Scout dostupné od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 204 koní. Sportovní model Octavia RS iV pak poskytuje točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 245 koní. Ve sportovním režimu zrychluje RS iV v obou karosářských variantách z nuly na 100 km/h za 7,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h.

Cena hybridní Octavie začíná na 806.800 Kč, RS iV vyjde na 939.900 Kč, což je stejně, jako nehybridní provedení RS s přeplňovaným dvoulitrovým motorem na benzin. Základní cena nové Octavie je 493.900 Kč.

Vedle plug-in hybridu do zásuvky bude Octavia dostupná i jako takzvaný mild hybrid, kdy benzinové motory 1,0 a 1,5 TSI společně s 48V řemenovým startér-generátorem v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem vytváří elektrifikovaný pohon. Akumulátor je umístěn pod sedadlem spolujezdce a dobíjí se výhradně rekuperací brzdné energie. Tyto vozy není třeba nabíjet ze sítě, jako je tomu u varianty iV. Hlavním úkolem mild-hybridní technologie je podpora spalovacího motoru v případě potřeby.

Škoda Octavia RS iV combi.Zdroj: Škoda Auto

Asistenční systémy

Čtvrtá generace modelu Octavia nabízí inovativní asistenční systémy, mezi které patří například asistovaná jízda 2.0 s panoramatickým kamerovým systémem, adaptivní vedení v pruhu, které nově rozpozná i práce na silnici, nebo místní dopravní informace, které automaticky upozorňují řidiče na komplikace v dopravě v bezprostřední blízkosti vozu. Premiéru v Octavii má nový head-up displej, který zobrazuje důležité informace o rychlosti, údaje z navigace, informace o rozpoznaných dopravních značkách nebo aktivovaných asistenčních systémech přímo na čelním skle. Octavia je vždy on-line díky zabudované eSIM, která umožňuje přístup k novým službám Škoda Connect.

Nejprodávanější vůz nejen v Česku

Od roku 1996 jde už o čtvrtou generaci Octavie. Díky více než sedmi milionům vyrobených vozů je historicky nejprodávanějším modelem značky Škoda. Je nejprodávanějším vozem na českém trhu a také v dalších sedmi zemích, například v Polsku, Rakousku, ve Švýcarsku nebo ve Finsku. V Německu, tedy na druhém největším odbytovém trhu modelu, je už několik let nejoblíbenějším importovaným vozem. Na tomto úspěchu má velký podíl zejména provedení Combi, které je v rámci Evropy nejprodávanějším vozem této kategorie.

V současnosti se ročně vyrobí až 400.000 vozů Škoda Octavia, který se jako jediný model značky vyrábí ve čtyřech různých zemích. Vedle České republiky a Číny se Octavia vyrábí i v Rusku a v Indii.