Navýšení kapacity na lince do Dubaje se podle prodejců letenek projevilo rovněž větším zájmem o prodej letů do této destinace, kterou čeští cestující využívají rovněž jako přestupní stanici do jihovýchodní Asie. „Jen za letošní březen a duben jsme prodali letenky za více než 30 milionů korun," řekl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal. To je o deset procent více letenek než za stejné období loňského roku.

Přistání letounu dnes přilákalo do blízkosti pražského letiště davy lidí, na krajnicích silnic v okolí přistávací dráhy stály kolony aut. Byl mezi nimi i moderátor Leoš Mareš, který prostřednictvím mobilní aplikace Periscope nabízel svým fanouškům na internetu dění v přímém přenosu. Lidé nedaleko Tuchomeřic, mezi nimiž byl, ale nakonec přistání příliš dobře neviděli, neboť letoun kvůli větru přistával z jiné strany, než očekávali.

Rozpětí křídel 80 metrů

Pražské letiště bylo poprvé připraveno na přílet letadla Airbus A380 v roce 2011. Tehdy představila poprvé toto největší dopravní letadlo německá Lufthansa, která jeho prezentací oslavila 45. výročí působení na největším českém letišti. Další přílet už patřil aerolinkám Emirates, jejíž A380 v roce 2012 na Ruzyni přistála neplánovaně kvůli zdravotním potížím jedné z cestujících. Poprvé na pravidelné lince s cestujícími přiletěl obří aibus v březnu 2014. Let byl komerční akcí aerolinek Korean Air, které linku mezi Soulem a Prahou provozují menšími letadly. Posledním byl pak loni přílet airbusu A380 Emirates už k nové stojánce.

Až do loňského roku totiž letiště nebylo schopno v případě příletu letadel velikosti Airbusu A380 odbavovat na okolních stojánkách další lety, což komplikovalo provoz. Bezproblémové odbavování vyřešila až přestavba příletové stojánky. Do stavebních úprav, které v budoucnosti zlepší konkurenceschopnost pražského letiště, investovalo Letiště Praha 150 milionů korun.

A 380 je dlouhý 73 metrů, rozpětí křídel má 80 metrů a maximálně pojme při jiném rozložení sedadel až 880 cestujících. Stroj Emirates má 429 sedadel v ekonomické třídě, 76 sedadel v byznys třídě a 14 soukromých kabinek v první třídě na horní palubě letadla.