Po odeslání nouzové zprávy s přesnou polohou, stavem baterie a zdravotními informacemi, kontakty na osoby blízké a dalšími údaji aplikace vytočí linku 155. V případě, kdy je součinnost obou záchranných složek potřebná, mají obě složky současně k dispozici kompletní identifikaci volajícího. 

Podívejte se, jak aplikace funguje:

„Ve stejnou chvíli budeme moct vyrazit člověku v nesnázích na pomoc, navíc budeme přesně vědět, kde se nachází,“ kvitoval spojení aplikací ředitel Horské služby ČR Jiří Brožek. 

Aplikace Záchranka funguje téměř dva roky. Dosud si ji nainstalovalo více než půl milionu uživatelů. Na základě volání z aplikace vyjeli záchranáři k 1500 případům. Denně pomocí aplikace volá o pomoc zhruba 40 lidí a předávané informace pomáhají zkracovat dojezdové časy záchranářů.

„I přes tyto úspěchy se snažíme aplikaci neustále vylepšovat, k druhým narozeninám jsme si tak nadělili spolupráci s horskou službou,“ uvedl autor aplikace Filip Maleňák. Se spojením aplikací zůstalo zachováno tlačítko, které kontaktuje pouze horskou službu. Uživatel se tak dovolá na linku 1210 a současně odešle nouzovou zprávu přímo horským záchranářům. 

Autentický záznam hovoru pomocí aplikace Záchranka:

Aplikaci mohou jednoduchých ikon používat i neslyšící uživatelé. Tato možnost se nově otevřela všem uživatelům pro případ, že jim jejich stav nedovolí mluvit. Do aplikace je také možné zadat adresu trvalého bydliště včetně čísla bytu či poschodí. Tuto funkci iniciovali sami záchranáři – často se totiž setkávali s tím, že pokud pacienti využili aplikaci v budově, GPS nedokázala s přesností na metry určit, kde se raněný nachází.

„Novinku využijeme zejména u seniorů, kteří se nepohybují tak často venku, a když se jim něco stane a zavolají, řeknou pouze, že jsou doma,“ upřesnil plzeňský operátor zdravotního operačního střediska Vítězslav Sladký.