Kombinace odběru elektřiny z trolejí a baterií je u dopravních prostředků čím dál častější, po parciálních trolejbusech se na podobný model zaměřují i velcí výrobci železničních vozidel. Tento týden vývoj podobného typu vlaku oznámil Siemens, Bombardier už s novým vlakem svezl první cestující.

Hybridní vlaky mají jezdit hlavně tam, kde velkou část jezdí po elektrizované síti. „Chceme pokračovat v elektrizaci železniční dopravy. Když si vlak může za jízdy nabíjet cestou baterie z trolejí a pak je používat pro jízdu na neelektrizovaných úsecích, je to velký krok dopředu,“ řekl státní tajemník německého ministerstva dopravy Enak Ferlemann. Vývoj vozidel částečně dotovala německá vláda.
Už brzy dojezd až sto kilometrů
Podle Bombardieru první nový vlak se stávající baterií ujede na jedno nabití až čtyřicet kilometrů mimo troleje, příští rok chce firma představit verzi s dojezdem až na sto kilometrů. Vlaky jsou také až o padesát procent tišší než při pohonu na naftu. „Je to naše odpověď na výzvy, jakými je znečištění ovzduší, změna klimatu nebo nedostatek zdrojů. Zhruba čtyřicet procent německých tratích není elektrizovaných, tyto vlaky jsou možností pro jejich využití ekologicky i ekonomicky,“ řekl šéf Bombardier Transportation Michael Fohrer.
Příští rok mají Deutsche Bahn zahájit testování těchto vlaků v běžném provozu s cestujícími v oblasti kolem Bodamského jezera.
