„Období jarních prázdnin, tedy únor a první polovina března, bývalo tradičně obdobím, kdy rodiny vyrážely i s dětmi na hory věnovat se zimním radovánkám. V posledních letech ale sníh nepřichází a zájem o lyžařské a běžkařské vybavení není tak vysoký, jak býval. Obchodníkům proto nezbývá, než přilákat zákazníky na výrazné slevy, které v průměru dosahují 40 procent, výjimkou však nejsou ani slevy vyšší," uvádí ředitel České distribuční Petr Sikora.

Nejvyšší slevy již tradičně připadají na sportovní oblečení a lyžařské doplňky. Při správném výběru obchodu může zákazník například za lyžařské kalhoty ušetřit i 3 100 Kč (62 procent).

Lyže za polovinu

Podobně může zákazník za polovinu ceny pořídit lyžařskou bundu, obuv na lyže se slevou 44 procenta nebo helmu (43 procent). Velké slevy ale nabízejí obchodníci i na lyže samotné, v průměru se prodávají se slevou 5 869 Kč (47 procent), ale mezi akčními nabídkami lze nalézt i lyže o 8 700 Kč (54 procent) levnější.

Zákazníci tak mohou při správné kombinaci slev z akčních letáků ušetřit poměrně vysokou částku. Díky akčním cenám je na lyžařském vybavení (termo prádlo, zimní bunda, lyžařské kalhoty a obuv, rukavice, přilba, brýle a lyžařský set) je možné v průměru ušetřit 10 tisíc korun.