Letos v březnu počet zaměstnanců amerického denního tisku klesl na 183.200. Naproti tom v internetových médiích pracovalo ve stejném měsíci 197.800 lidí. V roce 1990, na úsvitu internetového věku, pracovalo v novinách 457.800 lidí, uvádí analýza firmy Nieman Journalism Lab.

„Lze bezpochyby předpokládat, že pracovních míst v novinách bude dál ubývat. Většina malých a středně velkých městských listů těžko shání nové příjmy v situaci, kdy jim počty výtisků a příjmy z reklamy klesají a reklama na jejich internetových stránkách to nevyrovnává," uvedla firma Nieman.

Digitální zpravodajská média začala ze skromných počátků expandovat ve druhé polovině 90. let, v roce 2000 měla 112.000 zaměs­tnanců. Po tehdejším zhroucení „bubliny" internetových firem sice jejich počet dočasně o polovinu klesl, od té doby se ale několikanásobně zvýšil.

Pracovní místa zanikají i v jiných tradičních médiích. Počet zaměstnanců amerických časopisů klesl proti roku 1990 o 37 procent na 93.600. Zaměs­tnanost v rozhlasovém vysílání se za tu dobu snížila o 27 procent.