Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnilo sdružení spotřebitelů letecké dopravy ATUA za pomoci údajů Asociace evropských leteckých společností (AEA).

BA v průměru loni nedopravily včas 23 zavazadel na 1000 cestujících. Naproti tomu ČSA nedopravily včas 10,8 zavazadla na 1000 cestujících a byly tak lepší než přední západoevropské letecké společnosti. Nejmenší problémy s přepravou zavazadel měla loni společnost Air Malta, u které činil poměr 4,4 zavazadla. ATUA dodala, že 85 procent ztracených zavazadel se vrátí cestujícím do 48 hodin.

Největšími provinilci byly velké letecké společnosti jako Lufthansa, Air France, Alitalia a KLM a menší TAP Air Portugal. Větší letecké společnosti mají se ztrátou zavazadel více problémů, protože působí na velkých letištích, kde je silný provoz. Vyšší riziko je také při přestupu.

BA upozorňují, že k problémům s přepravou zavazadel přispívají i přísnější bezpečnostní opatření, která zvýšila počet přepravených zavazadel na londýnském letišti Heathrow o 25 procent.

Údaje nezahrnují šest členů AEA, které tuto statistiku neposkytují. Patří mezi ně letecké společnosti Virgin Atlantic a bmi. Členy AEA pak nejsou Ryanair a easyJet, napsala agentura Reuters.