I když si potrpí na nižší cenu. Vyplývá to z evropského průzkumu Barometr Cetelem 2010. Nejmenší důvěru mají čeští zákazníci k použité elektronice. Zatímco u nás si ji v minulosti koupilo jen 5 procent lidí, v sousedním Německu si ji pořídil každý pátý zákazník.

Přitom nejde jen o televize, přehrávače či rádia, Češi neradi kupují i použité oblečení, hračky, nábytek či potřeby pro kutily. „Chování českého zákazníka je jasně čitelné na jeho vztahu k secondhandům,“ říká Eva Klánová, šéfredaktorka odborného časopisu Moderní obchod. „Zažívaly zlaté časy, ale když je teď zákazník vystaven nesčetnému množství slevových akcí, jsou na ústupu,“ říká.

Podle exepertů mají Češi navíc zažité rovnítko, že co je nové, je zároveň kvalitní. V mnoha případech to tak ale být nemusí. Každopádně do budoucna se očekává, že s postupující krizí se pozornost zákazníků ke zboží z druhé ruky bude obracet stále více. Svědčí o tom úspěchy inzertních internetových portálů.

Kolik lidí nakupuje použité zboží