Vyplývá to z průzkumu e-shopu Vemzu.cz, kterého se v červenci účastnila tisícovka respondentů. Podle 88 procent zákazníků se také mění k lepšímu celkové vnímání módy a designu u Čechů. Přesto si ale dvě třetiny myslí, že vytříbený vkus má v česku jen úzká skupina lidí.

„Zákazníci už mnohem více zjišťují složení a původ zboží, které kupují. Starají se také o recyklovatelné obaly a celkově více přemýšlejí o dopadu na životní prostředí. Mají rádi zajímavé značky s příběhem, které tyto požadavky splňují. Je to třeba kosmetika Stop water while using me, která nabádá k šetrné spotřebě vody, nebo mýdla Mylo balená do recyklovatelného papíru,“ říká produktová manažerka e-shopu Vemzu.cz Simona Harvišová.

Při koupi se zákazníci nechávají ovlivňovat několika faktory. Pro většinu z nich je rozhodující kvalita zboží, následuje cena a potom rychlost doručení. Výrobky, které jsou skladem, preferuje 43 procent nakupujících, 31 procent si na zboží počká maximálně týden. Pokud jsou se službami a zbožím spokojeni, na e-shopu nakupují pravidelně.

Nakupování na módních e-shopech zůstává doménou žen. Ty také uvádějí, že je zajímají zahraniční trendy, aby se udržely na aktuální módní vlně. Sledují proto nabídky e-shopů, a to českých i zahraničních, neboť ty podle nich rychleji reagují na aktuální trendy než kamenné prodejny.

„Lidé u nás začínají mít vkus, nespokojí se s nudným a obyčejným zbožím. Mladí sledují módní trendy na zahraničních webech a vyžadují, aby zboží bylo dostupné i v ČR s co nejmenším časovým zpožděním. Proto se také stále častěji uchylují k nákupu na online,“ říká portfolio manažerka Barbora Bibková.