Soutěž nabrala oproti plánu skluz tím, že nabídku a způsob jejího hodnocení loni v listopadu napadla společnost Sudop Praha.

Dokumentace vyjde Správu železnic na 27 milionů korun. Stavební práce by měly proběhnout v letech 2023 až 2025. Celkové investiční náklady budou známy teprve po dokončení záměru projektu.

„Stavba řeší kolejové propojení z Letiště Václava Havla směrem na Jeneč a Kladno, které umožní přímé spojení letiště s Kladnem. Dále také stavba řeší koordinaci s plánovanými rozvojovými projekty na Ruzyni,“ uvedla Správa železnic.

Terminál i velké parkoviště

Prodloužení tratě na letiště nebylo původně v plánu, do seznamu investic se dostalo až později. Správa železnic řešila hlavně napojení od Prahy, kde se počítá s tratí, která povede k letištním terminálům ze stanice Praha-Ruzyně přes oblast zvanou Dlouhá Míle. Na té vznikne přestupní terminál a velké parkoviště P+R.

Na letišti měla být dle původních plánů koncová stanice. V kombinaci s napojením na Jeneček, což je odbočka v Hostivici, naopak vznikne velká smyčka.

O takové napojení velmi stojí především Kladno, kde žije velká část lidí pracujících na letišti. Trať na Ruzyni z Jenečku bude muset vést částečně v tunelu, bude podjíždět dálnici D6 a ranvej. Bude měřit zhruba čtyři kilometry.