První hodiny provozu nového jízdního řádu ukazovaly, že alternativní dopravci nástup relativně zvládají. Přesto musel být zrušen první vlak a objevovala se i hodinová zpoždění.

Bez náhrady

Z Ústí nad Labem tak nevyjel vlak do Mostu. Dopravce, v tomto případě RegioJet, cestujícím navíc oznámil, že náhradní autobusová doprava není zavedena. Na druhou stranu se alespoň omluvil za provozní problémy, které se prý snaží vyřešit co nejdříve.

Společnost Arriva se zase potýkala s řadou zpožděných vlaků. Třeba rychlíky z Prahy do Tanvaldu nebo Českých Budějovic měly 18, respektive 26 minut zpoždění.

Kvůli technické závadě nabral půlhodinové zpoždění vlak společnosti Leo Express z Mlýnického Dvora na Orlickoústecku. Podle mluvčího společnosti Emila Sedlaříka nabral spoj zpoždění kvůli slabšímu výkonu motoru ve stoupání na Králicku. Nicméně firma jezdí až do středy zdarma. Včera a dnes navíc rozdává cestujícím kávu, čaj a cukroví.

Stát si od liberalizace na železnici slibuje více vlaků a u řady spojů nástup nových dopravců. To ovšem přineslo některé počáteční komplikace. Stát totiž nestihl legislativně připravit povinný jednotný tarif. V praxi to znamená, že při jízdě s více dopravci neexistuje možnost cestovat na jednu jízdenku.

Hádka u pokladny

To cestující samozřejmě pocítili už včera. Třeba v Žatci na Lounsku se u pokladny dokonce strhla hádka. Cestujícím se nelíbila nutnost kupovat několik různých jízdenek ve vlaku. Pokladní společnosti GW Trainu uvedla, že to není její vina.

„Já se na vás nezlobím, já se zlobím na České dráhy,“ žehral starší cestující na adresu dopravce, který ale s těmito potížemi nemá vůbec nic společného. Podle vyjádření GW Train se cestující dožadoval lístku do Prahy, který není možné vydat.

Potíže také čekají cestující, kteří jezdí na IN100 Českých drah. Přibude tratí, kde musejí za jízdné platit jako jiní, cena IN100 přitom neklesla.