Zetoru se přes klesající objemy prodejů daří udržovat své pozice v Evropě i v Severní Americe. Na některých trzích vloni dokonce posiloval. „V loňském roce jsme posílili své postavení například v Německu, Litvě nebo na Slovensku," upřesnil Lukáš Krejčíř, ředitel finančního úseku společnosti.

Tradiční český výrobce traktorů v roce 2016 prodal 3144 strojů a utržil za ně 3,2 miliardy korun. „V letošním roce očekáváme zastavení či zmírnění propadů prodejů a chceme udržet a mírně vylepšit výsledek z roku 2016," nastínil aktuální plány Krejčíř. Za hlavní viníky neblahé situace na trhu označil pokles výkupních cen zemědělských komodit, zpřísňování emisních standardů a dotační politiku, která traktory opomíjí.

Firma proto hledá potenciál růstu v Africe a Asii. Nejnověji začala nabízet své stroje v Íránu, Myanmaru, Izraeli či Zambii. Nejsilnější postavení si udržuje v nových členských státech Evropské unie. Zetoru má k růstu pomoci i trojice nových ředitelů: šéf marketingu Robert Todt, který pracoval 20 let pro automobilku Škoda, technický ředitel Petr Váradi, jehož firma přetáhla od slovenské strojařské společnosti Way Industries a vedoucí kontroly kvality Milan Kuneš dříve působící u dodavatele automobilových součástek Magna.

Výrobce traktorů Zetor zaměstnává 660 osob v Brně a dalších 90 zaměstnanců v šesti zahraničních pobočkách. Vlastníkem společnosti je od roku 2002 slovenská společnost HTC holding a.s. Z celkové produkce jde 85 % na export. Vloni značka oslavila 70 let své existence, během které prodala více než 1,3 milionu strojů do 136 zemí světa.