„Novou část železničního tunelu je nejprve nutné otestovat nákladní dopravou, která jižní částí tunelu projede ve čtvrtek 15. listopadu. Ta celou trať prověří,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová. Naplno – tedy i pro osobní vlaky, které teď kvůli výluce nahrazují autobusy – začne Ejpovický tunel fungovat od 9. prosince, kdy se zprovozní i severní část tubusu. Od té doby vstoupí v platnost i nový jízdní řád.

Vizualizace železničního tunelu na trati mezi pražským Smíchovem a Berounem
Tunel do Berouna nebude ani za 20 let. Na stole jsou tři varianty

„Cestování mezi Prahou a Plzní bude pak o devět minut kratší,“ poznamenala Pistoriusová. Doba jízdy vlaků z Plzně do Rokycan se zkrátí až na polovinu.

Spolu s otevřením tunelu vyvstala i otázka používání toalet. Podle vyjádření Českých drah je ve vlacích, které ještě nemají uzavřený systém toalet, dopravce povinen zajistit jejich nepoužívání po dobu, kdy vlak tunelem projíždí.

Proražení železničního tunelu na železniční trati mezi Štýrským Hradcem a korutanským Celovcem
Rakouský supertunel je proražen. Cestu vlakem do Celovce zrychlí čtyřikrát