Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Winterkorn krátce poté odstoupil z funkce generálního ředitele podniku a nahradil ho Matthias Müller. Ten dříve řídil výrobce luxusních vozů Porsche, který je součástí koncernu Volkswagen.

Čtěte také: Američané chtějí z průšvihu VW získat co nejvíc. Auta vrací očesaná o řadu dílů

Německá prokuratura loni v červnu začala Winterkorna vyšetřovat kvůli podezření z manipulace s finančním trhem. Podle červnové zprávy úřadu se vyšetřování odvíjí od "dostatečných dokladů", že Volkswagen nesplnil povinnost informovat investory o případných negativních finančních dopadech skandálu před 22. zářím 2015, kdy se automobilka k manipulaci s měřením emisí přiznala.

Německý list Bild am Sonntag loni na podzim s odvoláním na důvěrné dokumenty z Volkswagenu uvedl, že Winterkorn věděl o manipulaci s měřením emisí ještě předtím, než ji odhalily americké úřady. List rovněž uvedl, že Winterkorn se podílel i na utajování této manipulace.

Informaci o Winterkornově vysokém podnikovém důchodu dnes deník Bild přinesl bez upřesnění zdroje. Německá média ale už dříve informovala, že v rámci podnikového zabezpečení na stáří si Winterkorn našetřil 28,6 milionu eur (773 milionů Kč).

Čtěte také: Automobilky kvůli dieselgate už svolaly do servisů asi polovinu aut