Letos bylo prodáno přes 330 tisíc lístků, o akreditaci požádalo více než 21 tisíc diváků a přijeli hosté ze 130 zemí. Napříč světem – od Asie a Japonska přes desítky evropských států až po Ameriku, Afriku a Austrálii.
Kromě projekcí, debat a tiskovek s osobnostmi, jako byl Willem Dafoe oceněn za celoživotní přínos filmu, byl značný zájem o Berlinale Series, nabízející televizní projekty včetně letošní novinky Drama Series Days. Tady byly k vidění hlavně krimi a detektivní řady.

Filmový trh navštívilo deset tisíc hostů ze 112 zemí, což je podle vedení festivalu oproti minulým ročníkům rekordní číslo. Narůstá i počet nakupujících (1840), filmů (800) a projekcí (přes tisíc). Z českých snímků byl největší zájem o Svěrákovo retro Po strništi bos a animovaný rodinný film Hurvínek a kouzelné muzeum.
„Na naše projekce dorazilo na 50 distributorů a obchodních agentů,“ potvrzuje Martina Moudrá z Biograf Jan Svěrák. „Zatím jsme s nikým smlouvu nepodepsali, festival skončil teprve o víkendu, nicméně jednáme s distributory z Polska, Španělska, USA a Číny.“
Po strništi bos
Hurvínek a kouzelné muzeum
Obdobné zájemce registruje i producent a spolurežisér animovaného snímku Hurvínek a kouzelné muzeum Martin Kotík. Snímek měl na trhu dvě projekce, zájem o něj projevily Francie, Německo, Itálie, Španělsko, Jižní Korea, Čína, Tchaj-wan, Indie, Vietnam či Austrálie. Ke konci února se produkci podařilo uzavřít smlouvy do 35 zemí světa.
V sekci Berlinale Special se představil slovensko-česko-rakouský Tlumočník Martina Šulíka s Jiřím Menzelem, který za dva týdny vstoupí do našich kin. Nejvíce na sebe ovšem upozornil v sekci Panorama dokument Až přijde válka o kontroverzní bojové skupině Slovenští branci, jehož režisér Jan Gebert absolvoval během festivalu řadu interview včetně německé televize a o který projevily zájem evropské distribuce.
