Můžeme hrdě říci, že je dosud tím nejúspěšnějším v jeho historii,“ říká Jana Bebarová. „Sobotní projekce byly komplet vyprodané, stejně jako řada dalších projekcí v ostatních dnech. Jsme rádi, že se k nám fanoušci noiru vracejí (někteří i ze zahraničních zemí) a že stále získáváme nové publikum.“

Nabarvené ptáče
Ovace vestoje i rozpaky z násilí. Nabarvené ptáče budí rozruch

Z filmů byl prý největší zájem o Zabíjení Stanleyho Kubricka a tituly v hlavní sekci lupičský noir, mj. Tarantinovi Gauneři a slovenské drama Ostrým nožom. „Zájem byl také o japonský noir a samozřejmě plné byly všechny noční open air projekce na nádvoří. Hitchcockova Rebecca či Šarlatová ulice. Tam lidi na projekci i stáli, aby ji mohli vidět,“ vypočítává Bebarová.

Na hradě jako doma

Kapacita hradu se zdá být naplněna, prostor je nicméně limitovaný. Cílem organizátorů ale nikdy nebylo být masovou akcí. „Přejeme si, aby se naši návštěvníci na hradě cítili jako doma, a proto se jim v promítacích sálech na hradě Křivoklát snažíme zajistit co největší komfort,“ vysvětluje dramaturgyně. A vyhlídky na další ročníky? Je ještě kde brát z vymezeného žánru?

„Co se filmů týče, i po sedmi letech máme stále dost es v rukávu. Film noir jako cyklus, který měl a stále má široké návaznosti napříč časem i geografickým prostorem, je bohatším universem, než by si kdo mohl myslet. Stále je dost jmen slavných snímků a režisérů, která se na plátna na Křivoklátě zatím nedostala a stejně tak těch pozapomenutých, u nás nikdy neuváděných děl, které chceme divákům představit,“ uzavírá Jana Bebarová.

Z natáčení filmu Poslední aristokratka
Poslední aristokratka bude lehkonohá, říká režisér Jiří Vejdělek