Boží mlýny (ČT 1, neděle 20.10)
Režisér Jan Hřebejk se vrací s dalším krimi žánrem. V projektu Boží mlýny kombinuje thriller s tradicí české kriminální komedie. Ne vždy je v daném žánru úspěšný, tentokrát vsadil na námět zkušeného investigativního novináře Janka Kroupy a a scénář Jana Drbohlava. Na scénu přivádí partu mstitelů, kteří postrčí kola pomyslných božích mlýnů dopředu.
Jak zpívá Dušan Vančura ve známém spirituálu: „Chtěl bych aspoň na chvíli být mlynářem!“ V ústřední znělce ovšem neuslyšíme jeho, nýbrž Matouše Rumla a hlavní herecké představitele.

Pokud nejde usvědčit vrahy, podvodníky a násilníky z činu, který spáchali, co jim nastražit past? Tvůrci servírují divákům napínavou podívanou, kde zločinec je předem známý, klíčová je cesta k jeho dopadení, pozadí věcí a psychologické pohnutky činu. V šestidílné sérii potkáme Elišku Křenkovou, Martina Myšičku a Vincenta Navrátila.
Viktoriánky (HBO GO)
Srpen 1896. Viktoriánský Londýn se otřese v základech podivnou událostí, v jejímž důsledku někteří – povětšinou ženy – získají úžasné či až znepokojující nadpřirozené schopnosti. Bez ohledu na to, kterým „směrem“ se ti, již se nově ocitli na okraji společnosti, vydají, všem z nich hrozí vážné nebezpečí.
Amalia True, tajemná vdova s tvrdou pěstí, a geniální mladá vynálezkyně Penance Adair (Ann Skelly) dostanou za úkol tyto „sirotky“ s nadpřirozenými schopnostmi ukrývat a chránit. Za tímto účelem se budou muset postavit brutálním silám odhodlaným vyhladit celý jejich druh.
Kreativní producent a scenárista Joss Whedon, podepsaný mimo jiné pod seriálem Dům loutek a filmem Vetřelec: Vzkříšení, nenechává nikoho na pochybách, že viktoriánská doba měla i své pěkně stinné stránky. V šestidílném seriálu míchá spolu s režijním týmem zkušeně historická fakta s fantazií a temnou podívanou.

Pravá tvář udržitelného rybolovu (Netflix)
Ani ne třicetiletý filmař z Kentu Ali Tabrizievidentně miluje moře. A tak se připojil k řadě těch, kteří bijí na poplach proti vandalům ničícím život flory a fauny v oceánech.
Důstojného nástupce britského přírodovědce a dokumentaristu Davida Attenborougha (na kterého si patrně Tabrizi tak trochu hraje) ovšem nečekejte. Jeho dokument, který je nyní čerstvě k vidění na Netflixu, líčí krásu i zkázu čistých moří a přitom se snaží poukázat na korupci nevídaných rozměrů.
Autor však zjevně nemá příliš jasno, o čem a jak chce vyprávět a jen povrchně těká. Nejde jen o prvoplánovitost faktů, ale i o absenci smysluplné koncepce, jež by nabízela něco nového nad rámec notoricky známých informací. Snaha byla. Ale působí spíše jako přípravný materiál pro nový a kvalitnější dokument.