„Na letošním ročníku Tourfilmu jsme se snažili využít jeho potenciál nejen pro cílovou skupinu laické veřejnosti, dětí a studentů, ale i pro odbornou veřejnost. A to formou workshopů zaměřených na filmový turismus, filmovou tvorbu jako komunikační nástroj pro komunikaci," řekla dnes novinářům ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Změnil se ale i scénář festivalové soutěže. Do soutěžních kategorií organizátoři vybrali po pěti snímcích nebo po deseti u spotů do tří minut. Z nich opak mezinárodní porota vybere vítěze.

Zůstává ale stejně jako v předchozích letech mezinárodní soutěž propagačních klipů a dokumentů Tourfilm a soutěž českých turistických prezentací TourRegionFilm.

Podle programového koordinátora festivalu Karla Spěšného festival reflektuje trend posledních let, kdy se prezentace stále více přenášejí do online prostoru na internetu. I tam ale rozhoduje nápaditost a originalita při prezentaci turistických destinací.

Po loňském Maroku si letos Tourfilm vybral jako partnerskou zemi Velikonoční ostrov. Podle Jany Bürgerové z Rapa Nui Projektu, která s festivalem spolupracuje, má exotická země s nejizolovanější civilizací, která jen o málo unikla úplnému zániku, i řadu vazeb na Českou republiku. Navštívil ji jako jeden z mála státníků Václav Havel a inženýr Pavel Pavel představil teorii, jak se kdysi stěhovaly známé sochy Maoi.

Velikonočnímu ostrovu bude věnován celý jeden den festivalu. Lidé uvidí filmy, budou moci diskutovat s autory i cestovateli, kteří Velikonoční ostrov navštívili.

Pořadatelem festivalu je agentura CzechTourism, která jej financuje z příspěvku na svou činnost, ale také s pomocí dotací od města Karlovy Vary a Karlovarského kra­je.