Příběh scenáristky Nataši Slavíkové a režiséra Petra Slavíka vypráví o tom, že přese všechny životní prohry je třeba nést své břemeno do poslední hodiny života, jinými slovy „tančit až do úplného finále". V tomto případě jde o ženu, u níž propuká Alzheimerova choroba, a jejího syna. DVa zdánlivě blízci lidé však nesváději bitvu jen se zákeřnou nemocí, ale i sami se sebou a hlavně s tím druhým.

Mají totiž zcela odlišné charaktery a životní přístupy - zatímco Matylda je někdejší barová zpěvačka a bohémka, její citově uzavřený, striktní syn pracuje jako soudní exekutor a jestli je mu něco vzdálené, tak rozverný a chaotický životní styl, který jeho matka dlouho vedla. Regina Rázlová a Karel Roden, které režisér Slavík do postav obsadil, se před kamerou potkávají poprvé, byť herečka byla svého času pedagožkou na DAMU, kde Roden studoval.

Mezi tragikou a humorem 

 Scénář je inspirovaný skutečnou událostí z rodiny scenáristky obou Slavíkovových a vznikal téměř sedm let. Poukazuje na to, že nemoc nemusí být jen komplikací, ale i životní příležitostí vydat se na cestu uzdravení v okruhu rodiny a blízkých. Tvůrci jím chtějí mimo jiné připomenout, že s šířícími se projevy Alzheimerovy choroby v současnosti přibývá i těch, kteří si přejí o ní veřejně mluvit.

Leonardo DiCaprio uprostřed záhadných vražd v dramatu Martina Scorseseho
Leonardo DiCaprio mezi Indiány. Western Krvavé prachy uvidíme příští rok

„Náš příběh obsahuje motivy jako nemoc, smrt, rozpad tradičních rodinných vazeb. Jako takový sice nemůže být úplně bezstarostnou komedií, nicméně v žádném případě nerezignujeme na diváka a jemný humor," vysvětluje režisér. "V tématu hledáme prvky naděje a životního optimismu, možnosti vlastního obohacení. Díky osobní zkušenosti víme, že soužití rodiny s nemocným členem přináší nejen vážné chvíle, ale i komické a tragikomické situace." K obsazení dodávají: „Kromě toho, že jsou pan Roden i paní Rázlová vynikající herci a typově do svých postav zapadají, zápletka a střet dvou rozdílných povah jim dává možnost ukázat své herecké umění v jiných polohách.“

Hudba místo slov

Třetí postavou vstupující do děje je nezodpovědný floutek, Matyldin vnuk Pavel, který s babičkou jedná i ve stádiích pokračující nemoci stále jako se sobě rovnou. Kromě toho k ní má blíž než jeho otec, kterému nemůže Pavel zapomenout, že ho v dětství opustil. Jeho úlohu hraje Antonio Šoposki. Vedle něj ve filmu uvidíme také Zuzanu Kanoczovou a Simonu Postlerovou.

Klíčovou roli hraje v příběhu hudba. Díky ní nacházejí hlavní postavy společnou řeč ve chvíli, kdy slova nestačí, hudba navíc pomáhá nemocné ženě vrátit se alespoň na krátké okamžiky do reality. S motivy písně Waltzing Matilda se prolíná Dvořákova Rusalka, jež symbolizuje hrdinčinu bývalou naději na operní kariéru. Natáčení probíhá v Praze, v Plzni a Bratislavě, premiéra je plánována na příští rok.