Tři snímky, které se ucházejí o titul film roku, mají shodně po čtyřech nominacích. Il Boemo o skladateli Josefu Myslivečkovi je dílem Petra Václava, který se uchází i o cenu za režii, nominaci má i hudba Václava Lukse a jeho Collegia 1704. Drama Arvéd o Jiřím Arvédu Smíchovském, okultistovi a udavači natočil Vojtěch Mašek, držitel loňské Ceny ČFK za scénář Okupace, který aspiruje na cenu za režii a scénář.

Tvůrcem filmu o drogovém dealerovi BANGER. je Adam Sedlák, který může získat cenu za režii.

Z hereček mají šance Ukrajinka Vita Smačeljuk za roli matky řešící nečekané morální dilema v dramatu Oběť, Pavla Tomicová jako žena hledající nový smysl života ve filmu A pak přišla láska… a Gabriela Mikulková sdílející v roli manželky krizovou situaci svého muže ve filmu Slovo.

Mezi herci se o ceny utkají Vojtěch Dyk (Il Boemo), Michal Kern (Arvéd) a Marsell Bendig (BANGER.) Ten má navíc nominaci i na objev roku. Cenu innogy v této kategorii mohou kromě nej získat také Michal Blaško za celovečerní debut Oběť a minisérii Podezření nebo Adam Koloman Rybanský za satirickou komedii Kdyby radši hořelo.

Devadesátky, Pět let či Podezření?

Z dokumentů zaujaly kritiky Zkouška umění (Adéla Komrzý a Tomáš Bojar), Good Old Czechs (Tomáš Bojar) a KaprKód (Lucie Králová), poslední dva budou bojovat i o cenu za střih v kategorii audiovizuální počin roku. Cenu Mimo kino mohou vyhrát tři projekty České televize: Devadesátky, Pět let a Podezření. Nejlepším krátkým filmem se může stát experimentální Asterión, studentský snímek z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Ostrov svobody a původní YouTube produkce Spiknutí holčičích hoven.

Slavnostním večerem 4. února v Divadle Archa, který tradičně přenáší ČTart, provedou diváky Tereza Dočkalová a Jiří Panzner.