Takřka všechny prodané vstupenky na první dny včetně víkendu, 250 tisíc skoupených knih a nadšené oči divaček. Zhruba tak vypadá vstup filmové adaptace románu Padesát odstínů šedi do našich kin. Ačkoli spolu s ním mají premiéru další tři tituly, je nabíledni, že lidi do front před pokladnami táhne už několik dnů právě erotický příběh z pera E. L. Jamesové. Mimo jiné proto, ho producenti a distributoři rafinovaně vklínili do víkendu, v němž se slaví valentýnský svátek. Mezi zájemci převažují ženy (ty byly ostatně i vděčnými čtenářkami knižní předlohy), lístky kupují ale i muži. „Je to spíš na popud něžných poloviček," soudí ovšem Petr Slavík z distribuční společnosti CinemArt. „A musím s ohledem na diskuze na sociálních sítích říct, že do kin jdou často lidé, kteří jinak návštěvu kinosálů nevyhledávají. Našli jsme i povzdechy typu – to budu muset zase louskat titulky, to už jsem nedělala deset let…"

A co říct k filmu? Inu, postačí dvě věty: chudou studentku okouzlí bohatý podnikatel a ve své třinácté komnatě s ní zkouší nejrůznější erotické praktiky, od pout až po důtky a rákosku. Do chvíle, než to kapku přežene… Režie se pod dohledem autorky ujala Sam Taylor-Johnsonová, rolích zámožného Christiana a Anastazie uvidíme Jamieho Dornana a Dakotu Johnsonovou, hudbu složil Danny Elfman.

Zdroj: Youtube

Žena v černém: Anděl smrti je volným pokračováním Ženy v černém, kde jsme viděli Eliaha Wooda. Ve filmu Toma Harpera se vracíme do opuštěného domu v mokřinách, kam nyní přijíždí skupina osmi školáků, evakuovaných za druhé světové války z Londýna. Usídlí se v doprovodu dvou žen v rozlehlém domě, spojeném s okolím jen úzkým náspem přístupným pouze za odlivu. Ukryjí se sice před válkou, ale probudí k životu jiné hrůzy - síly, které tajenou budovu pronásledují po celá desetiletí.

Zdroj: Youtube

Pro dětské publikum přichází do kin opět animovaná víla a její přátelé. Zvonilka a tvor Netvor. V centru pozornosti je tentokrát záhadné zvíře, které se strážci Hvězdné roklinky rozhodnou ulovit dřív, než přivolá na společný domov zkázu. Víly ale tuší, že tvor tu má přece jen trochu jiné poslání a zkusí se řídit svým srdcem…

Zdroj: Youtube

Poslední premiérou týdne je slovenský dokument Vlna vs. Břeh. Na režijním poli debutující kameraman Martin Štrba v něm vzpomíná na svou generaci fotografů. Patřili do ní mj. Tono Stano, Miro Švolík, Kamil Varga či Peter Župník, setkali se na začátku 80. let jako slovenští studenti na pražské FAMU a do umělecké fotografie vnesli energii, hravost a imaginaci. Vytvořili výjimečnou generaci, kterou kritici nazvali „Slovenskou novou vlnou". Štrbův film je tak především ohlédnutím za osobnostmi bývalých kolegů, jejich tvůrčí motivací i za danou dobou. Ohlédnutím, provokující otázku, co vytváří onu tvůrčí energii kumulující se v jednom časovém prostoru a jedné generaci. A určeným hlavně pamětníkům a těm, které tento úzký záběr fotografické party zajímá.

Zdroj: Youtube