Hrdiny příběhu jsou mladí, zatím bezdětní manželé - Lenka (Tatiana Vilhelmová) a Jakub (Aleš Háma). Právě obdivují čerstvě narozené druhé dítě nejbližších přátel Martiny (Klára Melíšková) a Pavla (Petr Čtvrtníček). Lenka brzy poté, i přes Jakubovu počáteční neochotu, také otěhotní. Připravuje se na roli maminky a samozřejmě netuší, že malá Kateřina obrátí chod dosud fungující rodiny naruby.

Péče o dceru ji tak zaměstnává, že nestíhá vůbec nic - neuklízí, nevaří, nestará se o manžela. Nakonec dojde k závěru, že pro ni bude lepší, když se vrátí ke své dobře placené práci v reklamní agentuře.

Plnou odpovědnost za malou Kateřinu tak přebírá Jakub, který se své role otce na mateřské dovolené ujímá přímo skvěle. Najednou zase všechno klape - nutno podotknout, že velkou měrou díky kolektivu sestřiček v nemocnici, které Jakubovi nejen s miminkem vypomůžou vždy, když si před svou ženou tajně odskakuje k operačnímu stolu.

Lenku ale nenechává nastalá situace v klidu, tuší, že se něco děje - vždyť přece není normální, aby muž stačil navařit, vyprat, vyžehlit, a přitom výborně zaobstaral batole…

Odvrácenou tvář „mateřského štěstí“ si vzala scenáristka Lucie Konečná na mušku proto, aby poukázala na to, že mateřská dovolená není totéž co rekreace. „Vycházela jsem ze své zkušenosti. Scénář jsem začala psát před pěti lety, kdy se mi po dvanáctileté pauze od prvního dítěte narodila dcera,“ nechala se slyšet Konečná.