Většinu z přihlášených filmů točili na zakázku pro město Znojmo. „Festivalu se účastníme od roku 2009. Letos jsme přihlásili zatím nejvíce filmů. Pevně věříme, že porota ocení i rostoucí kvalitu zpracování a pestrost oblastí, kterými se Znojmo dokáže prezentovat," sdělil režisér Jan Otruba.

Loni se dostal spot o znojemském Adrenalinovém podzemí mezi deset nejlepších filmů do tří minut. „Opět se ukázalo, že znojemská videa prezentující jednotlivé atrakce či události dokáží konkurovat prezentacím jednotlivých krajů i celé České republiky," dodal Jan Otruba.

Propagačních filmů včetně cizojazyčných mutace, má Znojmo již devětačtyřicet. Všechny pocházejí z dílny bratří Otrubů a vznikly mezi lety 2011 a 2016. „Natočená videa používáme hlavně jako vizitku k propagaci města a podpoře cestovního ruchu. Spoty pouštějí například i znojemští hokejisté při svých utkáních mezinárodní hokejové ligy," dodal ředitel Znojemské Besedy František Koudela, jehož organizace má ve Znojmě propagaci města na starosti.

Mezi nejnovější videa patří i spot o areálu pivovaru, který má znojemské radnici napomoci najít vhodné investory.

O účast ve finále bojují spoty o Znojemském historickém vinobraní či krátký film, který připomíná 790 let od vzniku královského města. O přízeň poroty se bude ucházet například i spot o Gránicích nebo krátký film o Hudebním festivalu Znojmo. Všechny jsou ke zhlédnutí na www.youtube.com/znojmotv.