Vynikající profesionál, který zažil začátky televizního vysílání, patřil k mimořádným oporám veřejnoprávní televize. Zvládal všechny žánry, točil detektivky, pohádky, psycholgická dramata i seriály, režiséři se na něj obraceli jako na pracovitého a přemýšlivého kameramana a skvělého člověka.

Marlon Brando jako don Vito Corleone v Coppolově snímku Kmotr
Žili na hraně. Kmotři vstoupili do dějin zločinu i na filmové plátno

Natáčel s Evou Sadkovou, Pavlem Hášou, Františkem Filipem, Zdeňkem Zelenkou i Dušanem Kleinem. Před jeho kamerou se vystřídala celá plejáda skvělých herců: Rudolf Hrušínský, Luděk MUnzar, Jiří Sovák, Radovan Lukavský, Josef Kemr, Jiřina Bohdalová, Vilma Cibulková, František Němec, Josef Somr či Viktor Preiss.

Trefné hlášky

Debutoval v roce 1957 televizním snímkem Intemezzo rok, naposledy kameru zapnul u snímku Hodina klavíru. Po celý svůj profesní život bedlivě sledoval proměnu nových technologií a formátů. Navzdory obdivuhodné práci, kterou měl za sebou, vystupoval skromně a k řemeslu měl velkou pokoru. Působil nenápadně, i když jeho tmavou bekovku člověk na place málokdy přehlédl. Měl smysl pro humor a nezřídka své spolupracovníky při natáčení bavil suchými, ale trefnými hláškami.  

Ruthie Tompson
Kreslila Sněhurku i Pinocchia. Ve 111 letech zemřela legenda Tompsonová

Na festivalu v Sofii obdržel ocenění za snímek Romeo a Julie na konci listopadu, kde excelovali Dana Medřická a Karel Höger. V roce 2006 vstoupil do televizní Síně slávy, před sedmi lety mu Asociace českých kameramanů udělila cenu za celoživotní dílo.