Jednapadesátiletý slovenský autor a režisér filmu Braňo Mišík, jenž má zatím za sebou hereckou a menší režijní televizní zkušenost (účast na seriálech, Duhová panna, Orest z rodu čarodejníkov), touto komedií debutuje v oblasti celovečerní hrané tvorby. Kromě (nepříliš vynalézavého) pospojování osvědčených motivů, situací a postav však neměl zjevně jiné ambice. 

Vztahová komedie odstartuje scénou u rozvodového soudu, od kterého odchází dva páry – v jednom případě je na vině nevěra, ve druhém příliš zaměstnaná žena. Aby byl příběh zajímavější, lékařka často odjíždějící na africké mise.

Zdroj: Youtube

Ani jedna z manželek z rozvodu nadšená není, oběma ale autor přichystal jak náhradního parťáka, tak denní program. Lékařka mizí do Keni za mnoha černými dětmi a jedním bílým kamarádem, zatímco podváděná Naďa se při zbrklém couvání seznámí – jak jinak – ještě před soudní budovou právě s lékařčiným mužem Petrem.

Pak už se dá mnohé předem odškrtávat, včetně toho, že budeme svědky veselého sbližování patchworkové rodiny (neboť oba mají doma po dvou dětech). Galantní čerstvý ex vezme vinu za nehodu na sebe, úplnou náhodou se přihlásí na jógu (!), kde ona předcvičuje. Když chybí alimenty i hlídání dětí, vyrazí s ní na jógový víkend, aby měla učitelka těláku přivýdělek, načež absolvuje i tamní soutěžní akci u vody, mimo jiné se šlapadly, před níž by reálný chlapák Petrova typu živící se prací na laně nejspíš utekl.

Margot Robbie s diváky filmu Barbie
Růžový zázrak. Filmová Barbie rozjela nekonečnou párty a zachránila kina

Motivace a chování dětí jsou více úsměvné než přesvědčivé – například dobrovolné nadšení, s jakým vyrážejí teenageři s tatínkem na jógový víkend, nebo ochota účastnit se rodinné soutěže na vodě (vskutku zábava, kterou v dospívání chcete).

Dočkáme se i známých klišé s překonáním strachu a sebedůvěrou – jednou s baletním sólem na špičkách, působícím v téhle rozehrané víkendové taškařici poněkud úsměvně, podruhé na skále s výjevem jak z komedie Jak dostat tatínka do polepšovny

Mega výhled

Neohrabaně psaný scénář bez citu pro uvěřitelné zápletky, humor a situační pointy nenabízí hercům mnoho prostoru, takže dětská parta a zkušení hráči Tereza Kostková, Tomáš Maštalír či Lenka Krobotová se střídavým úspěchem zachraňují, co mohou. S trapností některých scén si ale neporadili ani oni. Při rádoby humorném pádu do kontejneru se člověku chce cokoli, jen ne smát.

Patchworková rodinkaPatchworková rodinkaZdroj: se svolením Bontonfilmu

Nejhůře dopadli dva jinak výborní herci, zde ovšem zcela bez hereckého prostoru: Pavla Tomicová, které režisér přisoudil trpnou úlohu recepční obložené vonnými tyčinkami v jóga centru, a Ondřej Sokol, jehož komediální talent tvůrce prakticky pominul. Erika Stárková či Hana Holišová jsou tu víceméně na okrasu.

Zato product placement tu má pole širé, byť občas s nechtěným vtipem. Auta, zmiňované centrum jógy, saunové rituály, audioknihy, wellness hotel (s poznámkou „tati, to je mega výhled“, budící spíš mega smích, neboť nabízí jen úzký výsek vody mezi stromy).

Oppenheimer. Matt Damon v roli Leslieho Grovese a Cillian Murphy (vpravo) v titulní roli
Portrét muže, který změnil svět. Nolanův Oppenheimer diváky semele a pohltí

Nakonec samozřejmě všechno dopadne, jak divák čeká, a ve finále dojde i na štěňátko. Láska naplní zdi wellness hotelu a všichni jsou šťastni, zvlášť když jsou Vánoce - neboť čas mezitím trhnul oponou. Leccos – včetně těchto klišé - se dá debutujícímu Mišíkovi odpustit. Že se ale člověk u jeho komedie moc nezasměje, to prominout nelze.

Hodnocení Deníku: 40 procent