„Koncem roku 2009 jsem se na jedné recepci náhodou setkal se Zdeňkem Troškou. Byl posmutnělý, a tak mu povídám, co se, Zdendo, děje. Ale Honzíku, již před dvěma léty jsme měli točit jednu moc pěknou pohádku, všechno bylo připraveno, ale nakonec nebyly peníze. Když vyslovil tuto větu, tak se zarazil a říká. Ty jsi již dodělal Habermannův mlýn, nechtěl bys změnit téma a ujmout se naší Čertovy nevěsty? Odpověděl jsem, že bych si to musel přečíst, a pak se rozhodnu. Při čtení scénáře jsem vytušil, že by byla škoda ho nerealizovat. Vyžádal jsem si tři měsíce na zmapování partnerů, finančních možností, a hlavně zájmu o uvedený film v některé televizi. Moje společnost GOLEM FILM se následně spojila s TV NOVA jako s hlavním partnerem. Již nebránilo nic, abych začátkem března prohlásil, že do toho jdu, a v červenci jsme začali natáčet. Jak jednoduché na první pohled. Film je již hotový a mám velice dobrý pocit z nádherné kamery Davida Ployhara, fantastických rokokových kostýmů Josefa Jelínka, strhující hudby Miloše Krkošky a v neposlední řadě krásných exteriérů několika zámků, které dodávají našemu filmu noblesu, spojenou s pohádkovým příběhem, kde samozřejmě dobro vítězí nad zlem. Je to nejvýpravnější pohádkový film posledních mnoha let. Spolupráce se Zdeňkem byla absolutně bezkonfliktní, je to člověk s velkou profesionalitou a laskavostí, která se přenáší i na filmová plátna,“ vypráví o vzniku nové české pohádky její producent, Jan Kuděla.


Princeznička Štěpánka, její milý Štěpán, svatá Kryšpína a Luciper


Mladá královna touží po dítěti a marně se modlí k sošce svaté Kryšpíny, aby její prosby vyslyšela. A když její prosby v nebi nepomáhají, odhodlá se královna dojít i s králem do čertova mlýna, kde čertovi, který tu žije, přednesou svou žádost. Ale když mají smlouvu podepsat vlastní krví, čertovu nabídku odmítnou. V noci se ale objeví čert v královnině komnatě, ukáže jí podobu půvabné dcerky
– a královna podepíše. Marně se snaží svatá Kryšpína královnu varovat, čert jí v tom zabrání … Narozeniny malé dcerušky jsou veselé a malý Štěpánek, syn královniny komorné, jí sám vymyslí jméno – Štěpánka. Tu noc se v královnině ložnici opět zjeví čert a nad Štěpánčinou kolébkou přisoudí dítěti krásu, veselost, a až bude princezně šestnáct let, přijde si pro ni jako pro svou vyvolenou. Obě děti jsou stále spolu, Štěpán se stane princezniným nerozlučným ochráncem a všude Štěpánku doprovází. Princeznička má opravdu čerta v těle, skotačí s chlapci, jezdí na koni a pramálo dbá na to, že je královskou dcerou. Čas utíká rychle a z obou dětí se stanou půvabní mladí lidé. Jednoho dne se objeví čert, připomene královně úpis i to, že si jeho pán, samotný vládce pekla Luciper, přijde o plese pro princeznu jako svou nevěstu…


Co řekl Zdeněk Troška o své nové pohádce?


„Zdůraznili jsme vizuální stránku filmového vyprávění, od rokokových kostýmů výtvarníka Josefa Jelínka přes romantickou kameru Davida Ployhara až po skvělé trikové záběry, vyrobené v UPP, v čele s Borisem Masníkem. Hudba Miloše Krkošky, výběr exteriérů i filmové stavby samotné vycházejí ze záměru natočit výpravnou podívanou, jakési oživlé ilustrace našich předních malířů počátku minulého století, jakými byli Scheiner, Černý, Čutta, Marešová a další. V hlavních rolích uvidíte známé a oblíbené herce – Sabinu Laurinovou jako královnu, Davida Suchařípu coby krále, Františka Němce jako Lucipera, Karla Zimu jako čerta, Báru Munzarovou jako komornou, Janu Andresíkovou v roli čarodějnice a další. Ústřední dvojici princezny Štěpánky a jejího milého Štěpána jsem našel v prvním a druhém ročníku pražské DAMU. Jsou jimi Eva Josefíková a Vašek Šanda, tudíž nové, neokoukané tváře, ale půvabné a milé. Film vznikl během loňského léta, od 25. července 2010, kdy padla první klapka v lokalitě Židova strouha u Bechyně, do 17. září 2010 v barrandovském ateliéru č. 4. Tudíž 39 plánovaných natáčecích dní. Počasí nám přálo, i když jsme měli namále – těsně po skončení natáčení u stavěné dekorace čertova mlýna pod Bechyní přišly ony nešťastné záplavy a celý mlýn odplul někam k Orlíku… Věřím, že naše rokoková pohádka potěší malé i velké diváky, že si všimnou obrazových kompozic záběrů stejně jako výběru krajinných míst, architektury zámků a vůbec celé výtvarné koncepce a pohádkové atmosféry, které se z dnešního moderního a technického světa skoro už vytratily. A mně nezbývá než vás všecky pozvat do světa kouzel a snů…“


(zdroj BontonFilm)