David Laňka a Martin Müller vyprávějí příběh mladého páru, který vyráží na relaxační víkend. Mnoho pohody ale mezi hrdiny není. Postupně vysvítá, že vztah se drolí a každý má o jeho obsahu i fungování jiné představy. „To jsme mohli rovnou zůstat doma,“ prohlašuje otráveně muž, když z partnerky vypadne, že má své dny.

Natáčení filmu, monitor, kamera - ilustrační foto.
Finanční injekce filmovému průmyslu. Fond mimořádně rozdělí 92 milionů

Během jízdy se občas pokusí navzájem sobě přiblížit, celkově ale atmosféra houstne. Několik indicií navíc naznačí, že může být hůř: nezvěstná dívka na plakátě, prodavač, který zná mladíka z jiné cesty, podivný šum v rádiu a přízrak ve zpětném zrcátku…

Rafinovaný neklid

Režijní dvojice buduje stoupající napětí přesvědčivě v první půli, zejména dialog mezi navzájem odcizenými hrdiny působí sugestivně. Pomocí zvuků, stínů a nečekaných střihů se jim daří dobře navodit i dívčin neklid a vzrůstající podezření.

Problém je v tom, že se vyprávění rozpadá na několik nesourodých kusů. Začíná jako minimalistická konverzačka ve stylu módního „mumblecore“ – nízkorozpočtových filmů založených na improvizaci před kamerou.

Po více než půlhodině se posune do polohy jakéhosi psychodramatu a skončí jako horor, jehož finále je ale zklamáním.

Kapitán Říp
Česká odpověď na americké komiksy. Plyšák Kapitán Říp bojuje o národní pověst

Potlesk hercům

Za pozornost stojí odvaha tvůrců (kteří dosud spíše experimentovali s krátkými filmy), pohrát si s žánry a jejich filmovými prostředky.

Šťastná byla i volba hlavních představitelů. Neokoukané tváře Kristýny Podzimkové a Aleše Bílíka působí uvěřitelně. Oba se také dobře vyrovnali s nelehkými hereckými úkoly v žánrových střizích.