Na letošním festivalu v Cannes se bude promítat nová verze jednoho z takto zachráněných filmů, britský snímek Červené střevíčky z roku 1948.

Scorseseho nadace WCF se spojí s distribuční firmou nezávislých snímků B-Side Entertainment a společností The Auteurs. "Restaurování starých filmů má smysl jedině tehdy, když ty filmy mohou vidět lidé. Pro generaci filmových diváků vychovaných na hollywoodských akčních filmech jako Terminátor je důležité podívat se i na klasické tituly, protože ty je mohou inspirovat k něčemu kvalitnějšímu. Čím víc lidí tyto filmy zhlédne, tím víc podobných snímků budou vyhledávat. Nejsou jenom zájemci o senzace, ale existuje také publikum dobrých a mimořádných filmů," řekl režisér slavných snímků jako Zuřící býk nebo Mafiáni.

Premiéry budou vždy v Cannes

Premiéry nových verzí starých filmů se budou konat vždy na festivalu v Cannes. Záchrana starých a často již poškozených kopií klasických filmů je velké téma filmového průmyslu. Mnohé z nich jsou totiž v takovém stavu, že už nejsou pro promítání použitelné. Scorsese dnes novinářům řekl, že takto zaniklo 90 procent němých snímků a že originály některých klasických titulů, například Skvělí Ambersonové Orsona Wellese už neexistují.

Červené střevíčky

K těm šťastným, které se podařilo zachránit, patří Červené střevíčky z roku 1948, jež budou letos v Cannes promítnuty. Příběh o baletce, která dostane v souboru příležitost po odchodu primabaleríny, natočili Emeric Pressburger a Michael Powell. Film je považován za vynikající snímek a za inspiraci pro mnoho filmových tvůrců. Osmašedesátiletý Scorsese prozradil, že poprvé ho viděl, když mu bylo osm let.