Blok animovaných hororů představil například první krátkometrážní snímek Tima Burtona Vincent. Příběh sedmiletého chlapce, který obdivuje hororové příběhy a každou běžnou situaci ve svých představách proměňuje v hrůzyplnou scénu, je originální, má skvělou černobílou atmosféru a především nadsázku a vtip. Navíc tu nechybí nic z důležitých hororových prvků –  kopání hrobu, experimenty na zvířatech, namáčení tetičky do vosku, trýzněná duše. Snímek si tak rozhodně si zaslouží čestné místo v Burtonově filmografii a fanoušci by jej neměli minout.



Milovníci zombie hororů si zase přijdou na své při sledování japonské hříčky Služebná s motorovou pilou. Název mluví za vše – rodinu přepadnou zombie a jediný, kdo se s nimi dokáže vypořádat, je hospodyňka, která se umí ohánět s pilou. Následuje řezání končetin a vyvrhávání vnitřností, to vše v báječně barevné plastelínové animaci.  Během sedmi minut divák dostane klasická žánrová jatka, která jsou díky netradičnímu zpracování neuvěřitelně zábavná. Ve výsledku snímek možná příliš nevyděsí, zaručeně ale dokáže pokazit chuť k jídlu, a to se počítá.

Strážci Zacka Snydera, kteří sbírali úspěchy v kinech v roce 2009, mají také ještě temnější stránku. Součástí komiksové předlohy byly i Příběhy černé lodě. Snyder tuto pasáž původně zpracoval pouze jako bonus pro DVD, na Anifilmu se ale stala jedním z největších taháků. Půlhodinový příběh se téměř celý odehrává na moři. Kapitán lodi jako jediný přežije útok nepřátelské démonické posádky a musí bojovat o vlastní život i záchranu své rodiny. Na cestě ho doprovázejí jenom mrtví společníci, a tak se jeho myšlenky čím dál více vymykají zdravému rozumu.

Příběhy černé lodě zaujmou potemnělou animací s potoky černé krve a mrtvými, jež ožívají v představách. Každému divákovi je pak asi jasné, že tohle zkrátka nemůže skončit dobře, a možná má i sám co dělat, aby si cestou z kina nezačal běžné jevy překrucovat do hororových vizí.

Dva snímky na Anifilmu připomněly surrealistické výjevy Jana Švankmajera. Jeho syn Václav představil absolventský film Světlonoš, v němž hlavní hrdina vstoupí do labyrintu a podstoupí tři zkoušky, aby zachránil město před nekonečnou nocí.  Při cestě temnými chodbami pochopitelně nepotká nic pěkného, zvlášť když se mu do cesty staví zlomyslné oživlé sochy. Podobné bizarní výjevy nabídla i Ulice krokodýlů, debut bratří Quayových.  V něm se totiž do pohybu dávají voskové loutky.

A aby blok hororů na diváka před spaním řádně zapůsobil, nezapomněli organizátoři zařadit dva snímky o strachu, který nás provází, když míříme do postele. Útěk z Hellview popisuje neklidnou noc malého Tommyho, jenž se setkává s děsivými klauny.

Na lehčí notu pak hraje americká tříminutovka Timmy jde spát. Malému hrdinovi se v ní těžko usíná, protože tuší, že za dveřmi šatny se něco skrývá. Na závěr navíc nechybí ani klasická příšera pod postelí, která celou situaci vyřeší svérázně po svém.