Nový český film. Člověk vždycky zadoufá. A zase nic. První novinka se jmenuje Daria a její autoři, Daniel Miňovský (Řachanda) a Matěj Pichler, absolvent písecké FAMO, mu říkají mysteriozní thriller. Tajemno tu reprezentuje hrdinka s ambicí na ženu vamp, s níž se seznámí mladý psychiatr přes sociální sítě. Po první schůzce Daria zmizí a hrdinovi začíná očistec, neb se ji pokouší najít…

Satén kolem ňader

Slibný začátek se postupně mění v nesourodý mix erotických scén, šestákové detektivky a klipových reklamních záběrů, v němž klade režisér větší důraz na modrý satén ovinutý efektně kolem hrdinčina ňadra, než na smysluplnou stavbu příběhu. Ten se utápí ve změti chaotického vyprávění a divák s ním. Asi nejlépe ho charakterizuje věta, kterou v jistý moment pronese kriminalista: „Vy se nějak moc díváte na americké filmy.“ Tvůrci Darii se také dívali. Ale špatně.

Druhý kousek je z jiného ranku, řekněme romantického. Že se výrobci domácích rychlokvašek spoléhají na laciné, už značně nudné ingredience od nevěrných mužů přes rozervané třicítky až po balení urostlých manažerů, je známo. Vždycky znovu ale překvapí, že jim na to skočí i solidní herci, které by člověk v tom trapném výprodeji raději neviděl. Daný sortiment teď nabízí snímek, zvaný romantický, Příliš osobní známost.

Scénář napsala slovenská spisovatelka Evita (Twardzik) Urbaníková, která do našich kin vyexpedovala spolu s režisérkou Martou Ferencovou už jeden podobný dáreček: Všechno nebo nic.

Bez žánru i bez vkusu

S Martou Ferencovou si evidentně padly do noty. Aktuální kousek vznikl rovněž podle její (stejnojmenné) knihy, kterou vydala před osmi lety. Hledat v něm příběh by bylo marné. Stejně jako věrohodné motivace postav a úctu k základním pravidlům žánru i dobrému vkusu. V Příliš osobní známosti je možné prakticky všechno.

Jeden neví, čemu se divit víc. Zda myšlenkové pochody a jednání figur, jež se mění doslova přes noc, kýčovitému ladění či nevídané sestavě Balkánců coby partnerů tria hrdinek. Kam jinam za romantikou, než do náruče Janka P. Volariče, Branislava Trifunoviče či Predraga 'Mikiho' Manojloviče… Miki sahá Elišce Balzerové rozverně na hýždě, Tatiana Dyková si ve smělé roznožce rozšafně stěžuje na odřenou vagínu a její divoký milec Janek zpěvavě prohlašuje: „Můj penis je štětec a ty jsi mé plátno…“

Co dodat? Kam se hrabe Pretty Woman.