Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diváka tuzemských televizí nejvíce láká krimi, ukázal průzkum

Praha - Diváky tuzemských televizí nejvíce lákají pořady s kriminální a detektivní zápletkou. Vyplývá to z průzkumu, podle kterého se o filmy, seriály, ale i zpravodajství s touto tématikou zajímá až 80 procent diváků. Dnes o tom informovala mediální společnost Axocom, která kvalitativní průzkum o oblíbenosti televizních pořadů a žánrů nechala vypracovat letos na podzim.

30.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/PICTURE ALLIANCE

„Osmdesát procent respondentů ví, jaké kriminální kauzy se aktuálně v Česku řeší či jaké kriminální seriály a filmy běží v televizi. Překvapivé je, že většina těchto respondentů na přímý dotaz, zda podobná témata pravidelně sledují a vyhledávají, tvrdí že ne," uvedla ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. „Kriminální tematika má v tomto ohledu stejný dopad jako bulvár, tedy nikdo se o to oficiálně nezajímá, ale všichni víme, co se děje v cizí ložnici," doplnila šéfka společnosti, která se zabývá mimo jiné distribucí tematických stanic.

Průzkum ukázal, že kriminalistika častěji láká ženy, konkrétně v 82 procentech případů, než muže, kteří ji zmínili v 70 procentech. Obecně u fiktivních příběhů, ať už seriálů nebo filmů, se diváci shodují, že nejatraktivnější bývá, pokud vrahem nebo násilníkem je žena nebo dítě.

Jedním ze zjištění průzkum je rovněž propojení fenoménu krimi se zájmem o historii, jež dotázaní shodně potvrdili. „Historii má totiž nádech tajemství, něčeho nedostupného, popřípadě jde vysloveně o záhady či konspirační teorie. Což je často i styčný bod právě pro detektivní příběhy," dodala Luzsicza.

Černá kronika takřka dominuje

Rostoucí fenomén krimi podle mediální společnosti potvrzuje dlouhodobý vývoj sledovanosti jednotlivých pořadů a zpráv, kdy na některých stanicích takzvaná černá kronika v klasickém zpravodajství takřka dominuje. Trendu pak vycházejí vstříc i specializované televizní stanice.

Společnost Axocom nabízí servis v oblasti televizního a video obsahu a mobilních aplikací v regionu střední a východní Evropy. Mezi dlouhodobé klienty patří například Viacom, pro který Axocom v Česku a na Slovensku uvedl kanály MTV, VH1 a Nickelodeon. V nabídce má také specializované Film+, Fishing and Hunting a kanály English Club TV. Součástí portfolia je i britská mediální společnost A+E Networks, za kterou Axocom pro Českou republiku a Slovensko distribuuje kanály History a Crime+Investi­gation.

Autor: ČTK

30.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Poškozený semafor na křížovatce  ulic  Tř. T. Baťi  a  Díly I ve Zlíně.
7

Ve Zlíně řádí semaforový fantom. Hazarduje se životy lidí

Děti přiběhly do ložnice, že jim hoří v pokojíčku.
2

Hoří nám v pokojíčku! Rodina stihla z domu utéct

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

Všechny karty na stůl. Zde jsou priority hlavních politických stran

Volby jsou tu. Pokud ještě nejste rozhodnutí, které straně dáte dnes či zítra svůj hlas, superdebata Deníku by vám mohla nabídnout řešení. Kandidáti deseti hlavních stran a hnutí včera představili klíčové priority svých programů.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

Pohledem Stanislava Šulce: Co v debatách nezaznělo

Volby jsou v plném proudu a za pár hodin již budeme znát nové uspořádání na politické mapě. Voliči se rozhodují také podle toho, co zaznělo na poslední chvíli v předvolebních debatách. A je třeba upozornit, že by neměli opomenout také to, co v debatách ani jednou nezaznělo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení