Žena na útěku před násilným manželem hledá s dětmi azyl u svého otce v lesní chatě. Svádí bitvu s otcovými démony, nepřátelstvím okolní osady i narušenou přírodní silou.

O tom vypráví pozoruhodný scénář Evženie Brabcové a Bena Tučka, který zkraje léta ocenila Filmová nadace.

Inspirace rodinou

„Příběh je částečně inspirován mou rodinou, především otcem, který žil mnoho let na chatě v blízkosti brdských lesů,“ prozrazuje Evženie Brabcová, která nyní pracuje jako střihačka na animovaném filmu Michaely Pavlátové Moje slunce Maad.

„Hlavní postava Divočiny Marta, matka dvou dcer odráží mou osobní zkušenost, ovšem jen v určitých rovinách,“ dodává. „S násilným partnerem ani s fyzickou agresí ve vztazích zkušenost nemám. Inspirovala jsem se příběhy svých známých. Toxické prvky a různé animozity se vyskytují ve všech rodinách.“

Osudy postav se naplňují na pozadí blížící se katastrofy. O sci-fi ale podle autorů nejde. „Podobně jako jsme to zažili letos na jaře v souvislosti s šířením koronaviru, má i v tomto příběhu katastrofa poměrně jednoduchý základ,“ vysvětluje Brabcová.

„Přemnožená divoká prasata a sucho jsou všeobecně známé jevy stejně jako viry. To, že dojde k vychýlení rovnováhy, se může stát takřka ze dne na den. Divočina je drama, které pracuje s prvky absurdity a scénář vznikal dlouho před jarní pandemií. Nemohli jsme tušit, že se i ty nejdivočejší představy mohou tak rychle proměnit v realitu.“

Skupování zásob, stěhování z města na chaty, nevraživost lidí z vesnic vůči těm z měst tyto motivy ze scénáře tvůrci nečekaně prožívali a sledovali v přímém přenosu. A mrazilo je z toho…

Pokorná příprava na celovečerní debut

Na ději snímku pracovali oba kolegové společně. „Navzájem jsme doplňovali své nápady a rozvíjeli je,“ říká Benjamin Tuček, jehož celovečerním autorským debutem se stal film Děvčátko z roku 2002.

„V tyto dny konzultuje Evženie náš text v rámci mezinárodního scenáristického workshopu Mediterranean Film Institute,“ upřesňuje. „Workshop se koná v Řecku, bohužel pouze v hybridní online verzi.“

Režie se debutující Evženie Brabcová hodlá ujmout osobně. „Přistupuji k tomu s velkou pokorou, ale i s přesvědčením, že takto osobní film chci natočit sama,“ vysvětluje.

„Mám poměrně jasnou představu o vizuálním stylu i vedení herců. Natáčet budeme až v roce 2022, věřím, že do té doby se nám podaří všechno dobře připravit.“