Poněkud dramatičtější tempo nabere druhá řada jedenáctidílného seriálu Dobrá čtvrť, který podle scénáře Lucie Konášové dotočil režisér Karel Smyczek. Na obrazovkách České televize se objeví 31.března. Scejchem vyléčené narkomanky se vněm bude potýkat Katka Erhartová vpodání Marthy Issové.

Vedle ní se mohou diváci znovu těšit na Annu Kulovanou (Zuzana), Přemysla Boublíka (Michal Koreň), Petra Trojana (Honza Opelík), Tomáše Hanáka (Ondřej Erhart), Milana Bahula a Vilmu Cibulkovou (manželé Koreňovi) či Janu Preissovou (profesorka Svobodová).

„Příběhy hrdinů Dobré čtvrti se zprostředí gymnázia přece jen posunuly do trošku drsnějších prostředí. Jsem velmi zvědavý, jak tuhle změnu diváci přijmou. Jsem přesvědčen, že pokračování seriálu má oproti první řadě dynamičtější vyprávění. Atak doufám, že seriál zaujme ivětšinu mladých diváků,“ uvedl režisér Smyczek.

Jaká byla vaše představa odalších osudech hrdinů?

Žádné pokračování jsem vlastně nikdy vživotě netočil. Sám vsobě jsem si vytvořil představu, jak by se mohly postavy dál vyvíjet a jejich osudy vzájemně dál prolínat a ovlivňovat. Ukázalo se, že představa autorky Lucky Konášové je poněkud odlišná, ale musím se přiznat, že jsem se sní velice rychle ztotožnil.

Pokračování seriálu si prý vynutil divácký ohlas…

Lucie Konášová jej začala psát až po odvysílání první řady, tedy sdocela velkým časovým odstupem. Aměla to hodně těžké. Postavy se na konci první série rozejdou po maturitě a hledejte najednou motivy a prostředí, jak je znovu spojit.

Jak jste si poradili?

Já jsem měl třeba představu, že bychom hrdiny mohli spojit vrámci dalšího studia. Docela mě totiž lákalo vysokoškolské prostředí, které jsem neviděl dlouho nikde zmapované. Lucka Konášová ale přišla sprostředím squatu, které by mohlo být pro diváky do značné míry objevné. Pro mnohé může být dokonce zahalené jistým tajemstvím.

Natáčelo se vautentickém squatu?

Při hledání tohoto prostředí jsme naráželi na nejrůznější majetkové a právní komplikace, takže se nakonec ukázalo nejschůdnější vytvořit si squat vlastní. Musím moc pochválit rekvizitáře a architekty. Zvíce squatů jsme přenesli různé prvky a vytvořili myslím věrohodné místo děje. Vmenších rolích nám hráli iautentičtí squateři.

Sostatními lokalitami problémy nebyly?

To byl vůbec zajímavý problém. Byli jsme například nuceni pokračovat vbytě profesorky Svobodové. Majitelé dům mezitím úplně přestavěli. Naštěstí jsme se snimi včas domluvili tak, že nám část původního vybavení (vybouraná futra, dveře, radiátory) poskytli. Ostatní jsme vyrobili a reálný byt tak přenesli do ateliéru.

Která postava ze seriálu je vám nejbližší?

To se vůbec nedá říct. Svým způsobem jsou mi blízké všechny. Někdy to nemusí být dáno ani tak postavou, jako spíše empatií, kterou prožíváte sněkterýmiherci.

Ským byla vaše empatie nejsilnější?

Pro mě byla neuvěřitelně zajímavá třeba postava, kterou vseriálu představuje Tomáš Hanák. Je ve velmi složité situaci, kterou se mu nedaří moc zvládat. Jeho seriálová dcera Katka je naštěstí úplně jiná, než moje dcera. Přesto jsem si mnohokrát představoval, co může prožívat tatínek, pro kterého je jeho dítě smyslem života vokamžicích, kdy cítí, že se mu jeho holčička vzdaluje a ztrácí.

Sjakými novými postavami se ve druhé řadě setkáme?

Na scéně se objeví například Jan Dolanský. Vroli Bondyho přijede jednoho dne do squatu a zásadním způsobem nabourá zaběhnuté vztahy vpartě. Zdospělých výraznějších postav se můžete těšit na Jiřího Bartošku vroli stárnoucího plastického chirurga, Hanu Maciuchovou vroli svérázné kamarádky profesorky Svobodové, Jana Hartla nebo Vladimíra Javorského, který se objeví vpůvabné roli divadelního dramaturga. Verica Trajkova hraje Makedonku, do které se zamiluje jeden zhlavních hrdinů. Na scéně se objeví také otec jejího dítěte, kterého hraje Pedja Bjelac. Když jsem ho obsazoval, ještě jsem netušil, že hraje docela podstatnou roli profesora Igora Karkarova vposledním díle Harryho Pottera.

Mladými lidmi se ve své tvorbě zabýváte už skoro třicet let. Myslíte si, že se během té doby proměnily sny, ideály a hodnoty dospívající generace?

Myslím si, že ta proměna není zase tak obrovská, jak se někdy může zdát. Vmožnostech poznání a četnosti komunikace se světem je rozdíl veliký, ale vemocionálním průběhu dospívání zase tak veliký rozdíl nevidím. Proměnilo se spíše to, co nás obklopuje, než to co nosíme uvnitř. Naší generaci může dneska připadat divné, že někdo napíše zamilovanou básničku ne na papír, ale jako textovku. Dalším obrovským posunem je pro mě třeba anonymní komunikace na internetu.

Proč by se lidi měli dívat na Dobrou čtvrt?

Tomáš Hanák jednou řekl: Kdo se chce utvrdit, že ty problémy sdětmi nemá jenom on, tak ho Dobrá čtvrť uklidní. Myslím si, že Dobrá čtvrť může divákovi nabídnout mimojité precizní herecké výkony. Taky nám šlo hodně oto, aby měla vypovídací hodnotu ourčité věkové kategorii. Snad se to podařilo.

JIŘÍ NEDVÍDEK