Moonlight (USA)

Barry Jenkins, scenárista a režisér dramatu, které aspiruje na oscarové ceny, na sebe upozornil už debutem Lék na melancholii. Námět k filmu Moonlight našel v divadelní hře In Moonlight Black Boys Look Blue, částečné autobiografii dramatika Tarella Alvina McCraneyho, s nímž režiséra pojí místo, kde oba vyrostli. Příběh dospívání a hledání sebe sama zasadil Jenkins do drsných kulis okrajových čtvrtí Miami. Mladý Chiron bojuje o své místo v nelehkém prostředí, kde často rozhoduje právo silnějšího, zatímco jeho nitro se plní bolestí i touhou. Sociálně laděný snímek vypráví o přátelství a sexuální identitě napříč třemi životními etapami od dětství až po dospělost.

John Wick 2 (USA)

Je starší, trochu vyhořelý a dá se říct, že v důchodu. Ale události posledních dnů jej donutí se vrátit na zabijáckou scénu. John Wick s tváří Keanu Reevese nemá zatím šanci k oddechu. V pokračování úspěšného thrilleru z roku 2014 se potká s bývalým parťákem, který se snaží převzít kontrolu nad tajným mezinárodním sdružením nájemných vrahů. Krevní přísaha Johna zavazuje, aby mu pomáhal, a tak se musí vydat do Říma. Dokonalý výcvik, letitá zkušenost a vybroušený cynismus jsou naštěstí výbavou, která málokdy selhává. A tak Reeves (trochu jako vzpomínka na Matrix) proráží skleněné výklady či zdi, navzdory tomu, že předtím pronášel věty typu: „Už jsem jiný člověk!"

Spojené státy lásky (Polsko/Švédsko)

Kvarteto žen v soukolí partnerských nedorozumění, tajné lásky, sexu a krize identity. To vše rámované polskou realitou roku 1990. To je komorní snímek Tomasze Wasilewského, který se vrací do období počátku 90. let, období, které přineslo Polsku řadu změn. Dostavila se euforie ze svobody, ale také nejistota z budoucnosti. Čtyři zdánlivě šťastné ženy různého věku stojí před otázkou, zda i v jejich životech už nastal čas změnit svůj příběh, bojovat za štěstí a splnit své touhy soukromé i profesní. Jeden z nejtalentovanějších polských režisérů současnosti přináší syrový portrét milostných vztahů, jemuž dominuje obrazová stránka kameramana Olega Mutua.

Pes ro(c)ku (Čína/USA)

Jmenuje se Bodi a je to dospívající pes, jenž má v horské vísce převzít žezlo po otci: dohlížet na rozverné ovce, na které má věčně spadeno smečka vlků. Moc mu to nejde. A pak z nebe spadne rádio. Linou se z něj tóny skladby hvězdného Kryštofa Kočkostára a Bodi propadne muzikantské vášni. A tak se vydá s kytarou do velkého světa. Kdo se jednou zblázní do rockové hudby, pro toho není žádná překážka dost velká. Krom toho, zdánlivě křehké ovečky zase tolik bezbranné nejsou. Režisér Ash Brannon s oscarovou nominací za Divoké vlny pochází z líhně talentů studia Pixar a na filmu je to znát.