„Premiéra hry Velvet Havel dárkový týden pro diváky 1. září odstartuje," upřesňuje výkonný ředitel kanálu Tomáš Motl. „Jde o originální inscenaci, která mile nabourává patos kolem osoby našeho bývalého prezidenta. Divadlo ji bude hrát vyloženě pro diváky artu. Sérii živých vysílání zakončíme sobotním happeningem z pražské Krymské ulice na počest divadla Semafor. Koncert připravený tvůrčí producentskou skupinou Čestmíra Kopeckého je setkáním různých hudebníků, kteří tu zúročí zájem o tvorbu Jiřího Suchého a Jiřího Šlitra."

Týden nabídne filmy Frida a Caesar musí zemřít, koncert Jarka Nohavici z Moskvy, Eltona Johna i amsterodamský koncert ke sto pětadvaceti letům Royal Concertgebow Orchestra s Lang Langem či Thomasem Hampsonem.

Připusťme, že kanál přibližující různými cestami domácí i zahraniční kulturu má důvod k oslavám. Nejen proto, že má úspěšně za sebou první rok, ale hlavně proto, že dnes snese srovnání i s některými stejnými kanály evropských zemí. „Za rok jsme dosáhli výsledků, které jiné artové stanice budovaly několik let. A to mluvím o pořadech v prime time," říká Motl na adresu kanálu ARTE nebo BBC Four. „Naše filmy viděly během roku tři miliony diváků, což je vysoké číslo." Potvrzuje také fakt, že nejčastějšími diváky artu jsou vysokoškoláci.

V původním znění

„Chceme i nadále seznamovat publikum se zajímavými počiny české a moravské kultury a přinášet záznamy světových koncertů, filmové premiéry či diskuze na nejrůznější kulturní témata," vypočítává Motl s tím, že například zahraniční filmy bude art dále vysílat v původním znění, aby zprostředkoval divákům co nejkvalitnější podívanou. Unikátem je devět pořadů o vzniku devíti symfonií Antonína Dvořáka, které doprovodí dialog Marka Ebena s dirigentem Jiřím Bělohlávkem.

Připraveny jsou i některé novinky jako pět kabaretních večerů ze Semaforu, debata Konfrontace, kde půjde o sebeprezentaci umělců (v prvním vydání se setkají režisér Zdeněk Tyc a hudebník Vladimír Franz) nebo projekt Děti sametu, v němž chtějí dramaturgové představit mladé osobnosti, které svou tvorbou překračují domácí hranice. Kromě operního sólisty Adama Plachetky či tanečnice a herečky Miřenky Čechové to bude i principál divadla La Putyka a zakladatel českého nového cirkusu Rosťa Novák.

„Nebylo to vždycky snadné," přibližuje práci na projektu Novák. „Chtěl jsem, aby dokument zachytil svět, v němž se pohybuju, i tvrdou práci, kterou má La Putyka za sebou. Uprostřed natáčení jsem měl krizi, kdy jsme museli na měsíc a půl přestat. Potřeboval jsem si ujasnit, jak dál, zmáhalo mě to ustavičné doprošování se peněz a podpory. I to je svědectví o české kultuře."