Pokud bych nevěděl o vašem negativním vztahu k marketingu, tak bych si myslel, že změna oficiálního názvu Sukničkáři k zpět k pracovnímu Donšajni je marketingovým trikem. Je to tak?

Ne, ne. Lidé starající se o distribuci chtěli, aby na plakátech bylo něco, co přitáhne lidi. Nechtěli třeba slovo opera, která tak nefunguje. Naopak něco o sexu funguje. Tak vznikli Sukničkáři, ale mně to přišlo trochu vulgární, takže proto  Donšajni. To je dle mého ušlechtilejší, protože v každém z nás – v klukovi, chlapovi i dědkovi – dřímá Don Juan.

V jednom rozhovoru jste uvedl – „dneska je marketing důležitější než film a s ironií říkám, že i kdybych natočil blbost a měl dobrý marketing, tak je vyhráno." Když vyjdu z této ironie, v čem především se marketing podepisuje na obsahu filmu?

Na obsahu ne, ale na přitažlivosti. S obsahem nemůže nic dělat, ale může ho lživě přiblížit. Nebo lidem nabídnout něco, co ve filmu není. Nebo udělat velkou propagaci. Na to já jsem nebyl připraven, na moje filmy chodili lidi, protože si to mezi sebou řekli. A dneska je jiná doba, dneska film za pár týdnů zmizí z kin a lidi si to nestihnout říct. Takže se musí bušit do bubnů a lidi do kina skoro násilím vtáhnout dřív, než je pryč.

Netlačí marketing režiséry a scénáristy k tomu, aby se vyhýbali některým tématům, jako je opera…

Tohle nebyl můj případ. Od začátku jsem byl hájený, chráněný a hýčkaný a v tomto ohledu na mě nikdo netlačil. A to ani u minulého filmu. Tam jen chtěli, abych obsadil herce známé z televize. To mně šly housenky po zádech, ale ustál jsem to. Ale nyní mě nikdo k ničemu nenutil, naopak. Byl jsem velice podporovaný producentem a do poslední chvíle jsem byl jako v bavlnce.

Když se setkáváte na filmových festivalech s kolegy režiséry, nepřijdete si už jako ohrožený druh?

Ani ne. Ono těch režisérů je čím dál tím víc. Dneska když si někdo řekne, že bude režisér, tak je to snadné. Stačí mít dobrou vyřídilku a seženete podporu, „ukecáte" sponzora, no a natočíte si, co chcete. Otázka je, kolik přijde lidí do kina. Ale to už bohužel některé tvůrce nezajímá.

Impulsy Václava Moravce poslouchejte od pondělí do čtvrtka v 18.00.