Perfect Days jsou z dílny skotské autorky Liz Lochhead a na scéně působily jako sevřený komorní příběh nabitý trefnými dialogy, jež z něj činí vděčnou divadelní látku. To ostatně sem tam i přes nápaditou obrazovou stránku na plátně probleskne, člověk má místy pocit „upovídanosti“, jakou z režisérčiných předchozích filmů neznáme. Přesto se Nellis podařilo přivést do kin žánrovou podívanou, jejíž předloha nabízela zajímavé motivy filmařčina oblíbeného tématu mateřství a rodinných vztahů (jak je známe z Výletu, Tajností nebo Mamas&papas). Alice Nellis je zručně zabalila do laskavé ironie a působivých kulis – ať už je to divadelní prostředí akrobaticky laděné La Fabriky, luxusní byt hrdinky s výhledem na noční Prahu, kadeřnický salón či městské restaurace.

Hlavní čtveřice postav vytěžila humor ve hře beze zbytku

Hlavní čtveřice herců vytěžila humor hry beze zbytku. Zuzana Bydžovská vyměnila roli Eriky za postavu její přítelkyně a je v ní stejně přesvědčivá, jako bývala v hlavní roli. Pro Eriku si režisérka vybrala Ivanu Chýlkovou, jež hrdince dodává větší porci sexappealu a s Vojtou Kotkem jako mladým milencem tvoří příjemný pár, na který se dobře dívá a kterému věříme. Ať už erotické napětí, dojemné momenty (u matky na zahradě) či situační humor, kterým oba umí bavit.

Oddechovější film? To byl záměr režisérky

I tahle volba svědčí o tom, jaký byl režisérčin záměr – udělat tentokrát oddechovější film, tak trochu z ranku komedií Román pro ženy či Ženy v pokušení (půvabná je už úvodní scéna se striptérem, jehož Chýlková vyprovodí se slovy: „Vem si ten svůj sputnik a běž!“). Od nich je ale přece jen odlišuje Alicin větší smysl pro realitu, trefnou absurditu okamžiku a hodnověrné charaktery. Což platí i o posledním z kvarteta herců, Ondřeji Sokolovi, jehož gay Richard, Eričin kamarád, skvěle doplňuje skládanku povah a dnešních životních stylů.

Alice Nellis má odvahu riskovat. A vyplatilo se

Právě to je na Nellis sympatické: má odvahu riskovat a skládat páry a tváře, jaké by člověk na plátně nečekal. Pátá, klíčová postava, Eričina matka zastupuje v podání Zuzany Kronerové generační názor, ostře vymezený vůči dceřině řešení umělého oplodnění. S ním se musí Erika utkat a postupně dozrát… Protože Perfect Days nejsou jen nezávaznou zábavou, jsou i zamyšlením nad tím, jak se mění lidská společnost, sociální role a měřítka toho, co je správné a dobré.

Hudbu konvenující s oddechovou, mírně klipovou náladou hektického životního stylu dodal Circus Ponorka, žánrové záběry podtrhující tu vnitřní samotu hrdinky v nočním vánočním městě, tu rozvernou náladu v baru, divadle či salónu obstarává kamera Matěje Cibulky.