V programu najdeme kromě zneklidňujících kulis vlaků a nádraží (čtyři filmy z hlavní sekce Vlaky ve filmu noir) i exotické Mexiko. Tzv. zlatou éru mexické kinematografie 40. a 50. let představí mj. snímky Roberta Gavaldóna Ta druhá (1946) s Dolores del Rio v hlavní dvojroli a Klečící bohyně ( 1947) s Mariou Felix. Mexická nálada panuje i v sekci Noir na jih od El Pasa, kde uvidíme do Mexika situované hollywoodské snímky téže doby, mj. Cestu bez návratu s Robertem Mitchumem (1950).

Film Nicholase Raye Na opuštěném místě (1950) připomene Humphreyho Bogarta, který tu ztvárnil jednu ze svých nejlepších rolí. Je zařazen v rámci hercovy výběrové retrospektivy a užít si jej můžete během jedné z atmosférických večerních projekcí pod širým nebem na nádvoří. Ke slovu přijdou i jeho snímky Key Largo (1948), Vysoko v horách (1941) a Konflikt (1945).

Pocta patří také křehké blondýnce s charakteristicky hrubým hlasem, Lizabeth Scott (1922–2015), hvězdné tváři filmu noir druhé poloviny 40. let. Polohu femme fatale si užila ve filmu Pozdě na slzy (1949), jenž organizátoři letos na její počest uvedou a v němž potkáme i zajímavou tvář Dana Duryea. Ten v paměti noirových fanoušků utkvěl pro své hrubé, násilnické projevy.

Dojde znovu i na tvorbu mistra napětí Alfreda Hitchcocka. Trojici jeho titulů – Ani stín podezření, špionážní drama Pochybná žena, kde se Ingrid Bergman potkala s Cary Grantem, a Nepravý muž s Henry Fondou – uvádí festival v sekci Alfred Hitchcock – na pomezí noiru.

Československý noir zastoupí letos Svědomí Jiřího Krejčíka, Naděje autorské dvojice Karel Kachyňa – Jan Procházka a československo-britské drama Třicet jedna ve stínu od Jiřího Weisse. Typického noirového odpadlíka – bývalého detektiva vracejícího se k nedořešenému případu – má Hra bez pravidel z dílny Jindřicha Poláka.

Nebude chybět tradiční seriálový maraton z dílny HBO (Pustina, Jedna noc) ani divadelní představení, kterým je letos Drahá Mathilda, americká hra v hereckém podání Luboše Veselého, Daniely Kolářové a Ilony Svobodové.