Milostné drama ověnčené cenami včetně festivalu v Sundance vypráví o mladém řediteli oblastního divadla, jemuž se soukromý svět začne hroutit poté, co začne realizovat svůj sen - ambiciózní projekt podle Euripidovy tragédie Faidra. „Film je jiný v mnoha ohledech: černobílý, natočený ve formátu 4:3, tradičním způsobem. Se statickou kamerou a s použitím klasické hudby. Je to vlastně pocta filmům československé nové vlny,“ říká režisér.

Do filmu obsadil české herce: Jiřího Mádla, Mariku Šoposkou a Elizavetu Maximovou, která tu má odvážné erotické scény. „S nahotou a milostnými scénami jsem měla před Hrou minimální zkušenosti, několik rolí jsem kvůli tomu odmítla,“ přiznává herečka.

„S režisérem a Jirkou Mádlem jsme situace a jejich význam ve filmu dlouho rozebírali, rozkreslovali choreografii - jak to natočit, aby milostná scéna vypadala syrově, opravdově. Věděla jsem, že v tomto případě mají dané scény opodstatnění.“

Komunikace probíhala v angličtině 

„Pracoval jsem s uznávanými režiséry jako Bohdan Sláma, Juraj Jakubisko nebo Hirschbiegel, ale Alejandro je na domácí scéně opravdová hvězda. Možná i proto, že chilská kinematografie frčí a on vyhrál hlavní cenu na Sundance. S takovým režisérem se spolupráce neodmítá,“ vysvětluje Mádl.

A dodává: „Komunikovali jsme v angličtině. Ale jak Alejandro mluvil s kameramanem španělsky, postupně jazyk prorůstal celým štábem a začínali jsme říkat španělské fráze. Dodneška si některé pamatuju.“