Stále energická a v neustálém pohybu hraje, režíruje, fotografuje, zpívá, obchoduje s realitami a edituje knihy o umění. Byly doby, kdy Keatonová o své životní roli nechtěla ani slyšet, teď se k ní zase hlásí. Je fakt, že jí ji tehdejší partner, režisér Woody Allen, psal přímo na tělo, a její rodné příjmení Hallová použil také, stejně jako její přezdívku Annie.

V roce 1978 dostala za roli v tomto filmu, který je hořkou anekdotou o vztahu muže a ženy, Oscara: „Annie mi dala všechny moje příležitosti. Dala mi život a přinesla mi uznání, jehož by se mi bez ní nikdy nedostalo."

Ve filmu oživila módní styl, který vytvořila Marlene Dietrichová a Katharine Hepburnová, kdy ženy po celém světě začaly nosit obleky a vázanky. S Allenem se Keatonová seznámila v New Yorku, kde se uplatnila v muzikálech, z nichž si podle ní všichni pamatují jen to, že se odmítala svléknout: „Ale nemějte mě za puritánku, pro Nancy Meyersovou jsem šaty sundala."

Vůbec první filmový part nabídl Keatonové F. F. Coppola v legendárním Kmotrovi (1972), kde se seznámila s jinou svou láskou, Alem Pacinem. Její šťastnou parketou jsou komedie, v Baby Boomu například ztělesnila vytíženou manažerku, která je ze dne na den nucena postarat se o malé dítě.

V Klubu odložených žen se spolu s Bette Midlerovou a Goldie Hawnovou rozhodla pomstít záletným manželům, kterým prý daly svá nejlepší léta. Mezi oscarovými nominacemi se ocitla i za roli obětavé, ale smrtelně nemocné Bessie z filmu Marvinův pokoj.

Natočila dokument Nebe, filmy Tajný spolek nebo Hrdinové mého dětství, jednu epizodu televizního seriálu Městečko Twin Peaks a také hudební videoklipy. Teď ji můžeme potkat v komedii Trable o Vánocích.