Skvělý je v ní výkon Jana Budaře v roli snaživého policajta Klementa Kratěny. „Způsob, jak tehdy policajti ohýbali a vydírali lidi, ukazuje mimořádně přesvědčivě," doplňuje Feřtek.

Klíčový výslech Jana Marvana (Kryštof Hádek) se podle něj točil jako jedna z prvních policejních scén už někdy loni na začátku léta. Což je pro herce obtížné – v té době ještě tak důvěrně své postavy neznali. O to víc je možné ocenit přesvědčivý výsledek. Z těch zábavných je scéna, kdy Jan Marvan paroduje při fotbalovém utkání mániček dobového komentátora Karola Poláka: „Bohovská repa v uruguyajskej šestnáctke."

Přečtěte si: Pohádka Přání k mání vznikala v hotelu Bosák. Na čas se v něj změnil Imperial

„Dalším klíčovým momentem epizody je velmi realisticky natočená honička policejních aut a ‚mániček' v ujíždějícím červeném moskviči. Točila se na okraji vojenského újezdu Brdy a je to působivá kaskadérská scéna," upozorňuje Feřtek. „Honičku a havárii měl na starosti koordinátor kaskadérů Luděk Jelen, který se sám ujal řízení bouraného moskviče. Kaskadérů bylo na place několik, ale v jejich případě šlo hlavně o razantní řízení pronásledujících se aut. Luděk Jelen ve finále absolvoval salto se starým moskvičem, který byl vybaven vnitřním kovovým rámem a závodnickou sedačkou. Ta při nárazu praskla, což prý nebývá obvyklé. Všechno ale dobře dopadlo, přítomní záchranáři nemuseli zasahovat," dodává režisér Marek Najbrt.

Podle tvůrců byl pro potřeby seriálu trochu problém najít dostatečně sešlé „severočeské" sídliště, které by vypadalo jako z počátku osmdesátých let. „Většina paneláků je v Ústí nad Labem a okolí už opravená a zateplená. Nakonec se tu lokaci podařilo najít na pražské Libuši, a to včetně dobových plastik na panelákovém dvoře," uvádí Feřtek.

Nenechte si ujít: Michal Dlouhý: Se Zdeňkem Štěpánkem máme asi podobný styl