Scénář napsala Petra Ušelová, jež na sebe upozornila už jako scenáristka filmu Pusinky a dvou dílů k úspěšnému seriálu Soukromé pasti na Nově. V příběhu malé hyperaktivní Kačky a jejího jezevčíka v Šajmovičově filmu (s námětem přišel režisér) a dialozích znovu potvrzuje, že si umí všímat mezilidských vztahů i rodinných situací a nepsat o nich klišovitě. Kačka je mimořádně neposedná dívenka, jíž máma pořídí psa, a tak nevědomky předurčí náplň letní dovolené i osud svého vztahu k příteli a kolegovi z práce Věrkovi. Příhody prožité v penzionu u dědečka zamíchají zásadně dalšími cestami všech hlavních protagonistů. V postavách Kačky, její mámy Julie, jejího partnera Věroslava i Juliina starého přítele z mládí Ivana přináší autorka na plátno vcelku uvěřitelné charaktery a vtipné dialogy, s nimiž diváka baví procházet příběhem.

Vtipné dialogy, zato reklamně zabarvené obrazy

Horší je to s režií a celkovým pojetím filmu. Snaha přizpůsobit vyprávění „dětskému barevnému vidění", jak svůj záměr obhajovali před novináři tvůrci i producent z České televize Jaroslav Kučera, dělá z civilní zábavné komedie žánrově nevyrovnanou podívanou s reklamně přibarveným obrazem i počítačovými motýly. Nesvědčí jí ani (zřejmě režijně dané) karikatury některých postav – například učitelky v podání Ester Kočičkové nebo Juliiny „barbínovské" kamarádky Milady, jíž dává Iva Pazderková naštěstí aspoň občas groteskní ráz. Diskutabilní jsou i přetažené erotické výjevy na seně a komunikace Kačky s jezevčíkem Hugem (namluvil ho Matouš Ruml), bez níž by se nejspíš film pohodlně obešel.

Talentovaná malá Veronika Divišová připomíná Tomáše Holého

Herci se naštěstí chopili svých figur úspěšně – především zkušení hráči jako je Vladimír Javorský (i když jeho nepraktický vědec Věroslav je ve střetu s venkovskou realitou možná až příliš nemožný), Lukáš Vaculík, Pavel Nový nebo Simona Stašová. Výkon Jitky Ježkové v roli mámy kolísá mezi přirozeností a křečí, její práci před kamerou režisér moc neuhlídal. Za samostatnou zmínku naopak stojí Veronika Divišová v roli Kačky, jež se před kamerou chová mimořádně přirozeně, až si člověk místy vybaví kdysi podobně talentovaného Tomáše Holého z komedií Marie Poledňákové (Veronika se mu mimochodem podobá i některými mimickými výrazy).

Menší, řekněme devíti, desetileté, děti si bezpochyby snímek o dobrodružství holčičky a jezevčíka na Křivoklátsku užijí. A rodiče? Když si odmyslí přibarvený svět příběhu s všudypřítomnými motýlky, možná se chvíli zamyslí nad tím, jakou realitu nabízejí doma svým dětem oni.

Čtěte také: Filmová premiéra: Šajmovičův barevný příběh je pro celou rodinu