Jeho hrdinou je typický coenovský ztroskotanec, muzikant, kterého nikde nechtějí a pro svou invenci nikde nenachází pochopení. Film se odehrává v době, kdy ještě scény nedobyly osobnosti jako Bob Dylan a newyorskými kluby se nesly uhlazené melodie jako Tisíc mil. Tuhle klasiku táborových ohňů si ve filmu vystřihl Justin Timberlake, jeho procítěná interpretace písně patří ke světlejším a vtipnějším momentům filmu. Podobně se tam o vzrušení stará kočka, kterou hlavní hrdina vláčí všude s sebou. Kočka odvádí skvělý herecký výkon, bez ní by byl film poloviční. A tvůrci to ještě drze přiznávají. „Náš film vlastně nemá skutečný příběh, takže by se dalo říct, že se děj točí kolem kočky," řekl novinářům Joel Coen.

Tenhle film vás bude bavit, jen když bezmezně milujete folk nebo jste bezvýhradnými fanoušky Coenovic filmů. Každopádně tahle dvojice už zažila silnější tvůrčí chvíle. Přesvědčit se o tom budete moci sami, film už je zakoupený do české distribuce.

Oba se chystají do českých kin

Do českých kin se chystá i skvělý snímek Blood Ties, který v Cannes představila početná delegace v čele s Clivem Owenem a Marion Cotillard. Kriminální drama Blood Ties se pro změnu odehrává v New Yorku na začátku sedmdesátých let a to se tu poslouchala už docela jiná muzika (film má výborný soundtrack!). Pod snímkem je podepsaný francouzský herec Cuillaume Canet (pamatujete na Leonardova francouzského kamaráda z filmu Pláž?), který se vypracoval mezi nejpozoruhodnější režiséry současnosti. Poté, co získal v roce 2007 za snímek Nikomu to neříkej cenu César pro nejlepší film, sesypaly se na něj nabídky z Hollywoodu.

„Věděl jsem, že teď to nesmím podělat, že se tahle příležitost nemusí opakovat, dost dlouho jsem hledal to pravé téma," svěřil se Canet. Nakonec vsadil na archetypální příběh dvou bratrů, kriminálníka a policisty. Je to vlastně konvenční, žánrový film, ale je dobře napsaný, výborně natočený, má atmosféru, dramatický tah a skvělé herce. Prostitutku závislou na drogách si tu zahrála Marion Cotillard, partnerka režiséra Caneta už také patří mezi artikly, které se z Francie skvěle vyvážejí do zámoří. V Cannes ji uvidíme ještě jednou, v pátek se tu představí v americkém snímku The Imigrant. Ten se pro změnu odehrává v New Yorku dvacátých let.

DARINA KŘIVÁNKOVÁ