Jako druhý se umístil snímek Atlantique, který vznikl v koprodukci Francie, Senegalu a Belgie. Velkou cenu poroty si za něj odnáší francouzsko-senegalská režisérka Mati Diopová.

Ocenění filmového festivalu za nejlepší režii získali belgičtí bratři Luc a Jean-Pierre Dardenneovi za dramatický snímek Le Jeune Ahmed (Mladý Ahmed).

Cenu za nejlepší herečku získala Angličanka Emily Beechamová za roli v dramatu Little Joe rakouské režisérky Jessica Hausnerové. Nejlepším hercem pak byl vyhlášen Španěl Antonio Banderas za výkon v dramatickém snímku Bolest a sláva uznávaného španělského režiséra Pedra Almodóvara.

Již 19. května si v Cannes převzal Zlatou palmu za celoživotní dílo legendární francouzský herec Alain Delon. Proti jeho vyznamenání vznikla i petice, neboť herec se v posledních letech stal terčem kritiky kvůli svému chování k ženám nebo názorům na homosexuály.

Vazby na Česko

K Česku se vztahovalo několik snímků v nesoutěžních sekcích. V sekci Cannes Classics byl uveden dokument režisérů Heleny Třeštíkové a Jakuba Hejny Forman vs. Forman. Snímek, který vznikl v česko-francouzské koprodukci, je uceleným životním portrétem režiséra Miloše Formana.

Promítány byly i filmy Psi nenosí kalhoty (Dogs Don't Wear Pants) a Sólo, na kterých se podíleli čeští tvůrci. V sekci Cinéfondation byl představen studentský film Sto dvacet osm tisíc, který získal na Českých lvech cenu za nejlepší studentský film.

Režisérem a scenáristou čtvrthodinové sociální sondy je student pražské Filmové a televizní fakulty (FAMU) Ondřej Erban.