A také český svaz chce tohoto boomu využít. „Chceme se o ženský fotbal zajímat víc, pracovat s ním,“ prohlásil Václav Kudrna, marketingový manažer FAČR Group. Prvním krokem je jeho rebranding, který má přilákat nové fanoušky i hráčky. „Chceme zvyšovat členskou základnu, z níž ženy v tuto chvíli tvoří přibližně pět procent, a vybudovat silné a úspěšné sportovní odvětví,“ podotkl Kučera.

Nová kampaň #holkytakyNa začátku roku tak dali na svazu hlavy dohromady a pracovali na novém konceptu. Jeho základem je heslo „Holky taky“, vizuální podoba pak pracuje s dvěma vodorovnými čárami symbolizujícími rovnocennost a bojovnost.

„Neříkáme, že ženský a mužský fotbal jsou to stejné. Tím rovnítkem myslíme, že chceme pro ženy stejnou pozornost. Pro nás jsou fotbalistky hrdinky. Trénují, hrají zápasy, do toho mají pracovní i rodinné povinnosti,“ vysvětlil Vladimír Šmíro, manažer společnosti intoit, která stojí za novým brandem.

Účast ženských hvězd

„Dřívější vizuál nefungoval jako celek, neměl svoje pravidla, nevyjadřoval hodnoty ženského fotbalu. To jsme chtěli změnit a přijít s něčím silným, jednoduchým, virálním a zapamatovatelným,“ dodal.

Na kampani se podílely hvězdy české ligy, která startuje tento víkend, Barbora Votíková, Markéta Ringelová, Veronika Černá a Kristýna Janků. „Jsem ráda, že jsem se toho mohla účastnit,“ uvedla záložnice Sparty Ringelová.

Nadšená byla i nejznámější česká hráčka Pavlína Nováková-Ščasná. „Moc se mi to líbí. Cokoli se děje pro ženský fotbal je pozitivní. Ani jsem před x lety nečekala, že se ženský fotbal takovým způsobem zpopularizuje,“ podotkla bývalá hvězda ženského fotbalu.