"Je úžasné mít možnost pohybovat se za kulisami nejslavnějšího fotbalového zápasu, který se v této zemi hraje. Jde o čest pro hráče i zaměstnance klubu," pochvaluje si.

Jak hektické jsou přípravy na derby? Kolik práce to vše obnáší?
Jedním slovem: Hodně. Máme organizační tým, který se skládá z ticketingu, sportovního úseku, bezpečnosti a komunikace. Před každým utkáním trvá porada obvykle dvacet, maximálně třicet minut, ale teď před derby to bylo více než hodinu. Nezačínáme tam zápas řešit, ale jde už o finální setkání, na němž všichni v koordinaci říkají, co se bude dít a vzájemně se schválí důležité věci. Celková příprava na derby trvá tak tři týdny.

Dokážete si derby užít? Nebo máte během něj tolik práce, že to není možné?
Martin Frýdek teď v jednom rozhovoru použil větu, že si derby nechce užít, ale že ho chce vyhrát. Mám to podobně. Nechci, aby zápas proběhl tak, abychom si ho užili, ale abychom byli na jeho konci úspěšní. Nejen co se týká výkonu na hřišti, ale i organizačně. Nico Stanciu na tiskovce řekl, že pro každého musí být čest, když dostane příležitost zahrát si v derby a to samé platí a mělo by platit i pro lidi v klubu. To, že na derby nepotřebujete vstupenku, protože tou je vaše povolání, je hrozně hezká věc. Je úžasné mít možnost pohybovat se za kulisami nejslavnějšího fotbalového zápasu, který se v této zemi hraje. Jde o čest pro hráče i zaměstnance klubu.

Sparta je profesionální firmou, ve sportu je ale běžný klubismus. Dovedete si vůbec představit, že by v klubu pracoval někdo, kdo fandí Slavii?
(směje se) Za ty roky, co se ve fotbale pohybuji, si dovedu představit leccos. Fotbalový svět bývá občas zamotaný a přináší zajímavé věci. Důkazem toho je i fakt, že v našem kádru máme Lukáše Váchu a ve Slavii je Pepa Hušbauer.

Jaká je vaše nejhezčí vzpomínka na derby?
Krásné bylo v sezoně 2013/2014, kdy jsme získali double a vyhráli na jaře na Letné 3:0. Tehdy měla Slavia velké existenční problémy, které se projevovaly i na výkonech mužstva a my jsme zakončili sezonu s rozdílem 49 bodů. To se v novodobé historii nikdy nepodařilo. Slavia měla tak veliké problémy, že už dopředu bylo zřejmé, že derby pro nás bude krásné. A bylo.

Zaznamenáváte před derby takový zájem médií, že už je nad kapacitu a musíte odmítat?
Určitě. Už jsem musel odmítnout některé novináře ze Slovenska, protože už prostě nemáme kapacitu. Ani pro fotografy, ani pro novináře. Občas to uděláme tak, že novináře usadíme na hlavní tribunu a dáme jim vstup do mix zóny. Na derby ale máme už úplně plno.

Při derby je k vidění ještě ve větší míře pyrotechnika. Je vůbec v možnostech klubu úplně zamezit jejímu používání?
Bezpečnostní opatření včetně zachycení pronášené pyrotechniky je složitou věcí. Nejde jen o specifikum české ligy. Když se podíváte na zápasy v Rakousku, Švýcarsku nebo německé Bundeslize, tak se pyro objevuje také. A to nemluvím o jižanských národech, kde se používá v masovém měřítku. Máme ambici co nejvíce pyrotechniky zachytit, a to z jednoduchého důvodu - dle fotbalových řádů je v Česku zakázaná.

Na klubovém webu varujete, aby lidé nekupovali vstupenky jinak než přes oficiální prodeje. Objevují se falešné vstupenky?
Falzifikáty úplně ne, protože máme na vstupenkách unikátní kódy, což je poměrně dobrý systém, jak jim zabránit. Existují ale etickety, z nichž jde čárový kód použít při vstupu pouze jednou. Může tedy dojít k situaci, že překupníci prodají jednu vstupenku několikrát. Na stadion s ní ovšem může projít pouze jediný člověk.